Mercedes

Sikeresen indította az évet a Daimler

2014.05.04.

Szigorú költségtakarékossági programjának és új modellek bemutatásának köszönhetően kiemelkedően jó eredménnyel kezdte az évet a Daimler járműipari konszern.

A 2014-es első negyedévben a Daimler az előző évinél 13 százalékkal több, 565,8 ezer járművet állított elő. A Mercedes márka rekordszámú, 389,5 ezer járművet értékesített az első negyedévben. Japánban és Dél-Koreában 44 százalékkal, Kínában 52 százalékkal nőttek a márka értékesítései.

Értékesítési árbevétele a kedvezőtlen devizaárfolyam hatások ellenére is az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékkal 29,5 milliárd euróra emelkedett, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 95 százalékkal 1,787 milliárd euróra emelkedett 917 millió euróról. Egyszeri, rendkívüli tételként jelentkező költségek nélkül az első negyedévi EBIT eredmény 2,1 milliárd euró lett volna.

Ilyen egyszeri tételként jelentkezett a Rolls-Royce Power Systems (RRPS, korábban Tognum) 50 százalékos részesedése értékesítésének előkészítése, valamint a Tesla-részesedés megvásárlásának előkészítése. A konszern nettó nyeresége 1,086 milliárd euróra emelkedett az idei első negyedévben a 2013 első negyedévi 564 millió euróról.

A Daimler költségtakarékossági programjával fordította meg egy évvel ezelőtti gazdálkodási helyzetét. Akkor az európai piaci kereslet visszaesése és a kínai piacon tapasztalt problémái miatt felére esett a cég negyedéves profitja. A Daimler a tavalyi első negyedéves eredmény beszámoló alkalmából lefelé módosította 2013-as eredmény előrejelzését is. Megtakarítási programjával a Daimler az idei év végéig 4 milliárd euróval tervezi csökkenteni kiadásait. "A program a terveknek megfelelően halad" - mondta Bodo Uebber pénzügyi igazgató.

Dieter Zetsche, a Daimler elnök-vezérigazgatója a konszern április eleji részvényesi közgyűlésén jelentette be a megtakarítási program folytatását és kiterjesztését. Ennek részleteit azonban sem akkor, sem most a negyedéves eredmény beszámoló alkalmából nem hozták még nyilvánosságra. A cél az, hogy "a takarékosságot a vállalati mentalitás szerves részévé tegyük" - mondta Bodo Uebber.

A megtakarítási program mellett a Daimler első negyedévi gazdálkodási sikerét jórészt a bemutatott új modelleknek köszönheti, az új S- és E-osztálynak, illetve új kompakt modelleknek. A Daimler 2020-ig tizenkettő olyan teljesen új modellt tervez piacra vinni, amelyek még nem szerepelnek a konszern termékpalettáján. Az új modelloffenzíva első fecskéi volt az év elején bemutatott V-osztály, valamint a GLA kompakt SUV modell.

"Stratégiánk beváltotta a hozzá fűzött reményeket, beruházásaink meghozták első gyümölcsüket" - mondta Dieter Zetsche. A Daimler 2020-ig a Mercedes márkával meg kívánja előzni prémium kategóriás konkurensei, a BMW és az Audi eladásait. A konszern idei tervei is az értékesítések jelentős növelését irányozzák elő.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....