Octavia

A Skoda legyártotta hétmilliomodik Octavia modelljét

2020.02.25.

A Skoda Mladá Boleslav-i főüzemében február 20-án legördült a szerelőszalagról a hétmilliomodik Skoda Octavia.

A modellsorozat kezdetei egészen 1959-ig nyúlnak vissza, a kilencvenes évek közepén pedig a modern Octavia első generációja jelenhetett meg a márka első, immár teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként. Azóta az Octavia sikere szolgált a cseh autógyártó további dinamikus fejlődésének alapjául. 2019 folyamán a Skoda összesen 363 700 darabot szállított ki ügyfeleinek „bestselleréből”, novemberben pedig már a negyedik nemzedék ünnepelte prágai világpremierjét.

Az „Ős-Octavia” már 1959-től nagyvonalú térkínálattal és korszerű technikával bizonyult meggyőzőnek, s ez volt a nyolcadik független kerékfelfüggesztéssel készülő Skoda, egyben a cseh gyártó ugyancsak nyolcadik modellje a második világháború után. Az Octavia nevének forrása ezért a latin „Octo”, vagyis a „nyolc” számnév. Tizenkét éves gyártása – 1964-ig lépcsőshátú, 1971-ig kombiváltozatban – alatt a Skoda összesen mintegy 400 ezer darabot készített e népszerű modellsorozata tagjaiból.

A párizsi Mondial de l'Automobile alkalmával, 1996 őszén mutatta be a Skoda a modern Octavia első generációját, amely évtizedek óta az első Skoda-modellként jelenhetett meg az alsó-középkategóriában. Emellett ez volt a cseh gyártó első modellje, amelyet teljes egészében már a Volkswagen Csoport tagjaként fejlesztettek ki. A lépcsőshátú limuzin formavilága és térkínálata egyaránt találkozott a vásárlóközönség ízlésével, s a következő évben már mintegy 61 ezer példányban gördült ki a gyárcsarnokokból. 1998-ban a Skoda – közel megduplázva a termelést – már több mint 117 500 darabot gyártott belőle, 2010-ig pedig összesen 1 440 000 első generációs Octavia készült, a végén már utódjával párhuzamosan.

Ezt az utódot pedig 2004 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda a nagyközönségnek, s az Octavia II töretlenül folytatta elődje sikertörténetét, időtlen eleganciájú formavilággal és még tágasabb térkínálattal keltve mély benyomást. Emellett nagyobb csomagtér és a legkorszerűbb technika jellemezte, s az első ízben kapható közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon túl új, hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is megjelentek a választékban, köztük a kettős tengelykapcsolós váltóművel (DSG). A még színvonalasabb menetkényelemről új többkaros hátsó felfüggesztések, míg a biztonságról fékasszisztenssel (Brake Assist) kiegészített, s Európában az alapfelszereltséghez tartozó blokkolásgátló berendezés (ABS), valamint négy légzsák és új aktív fejtámlák gondoskodtak. A Skoda összesen mintegy 2,5 milliót gyártott az Octavia második generációjának tagjaiból.

2005-ben indult be az Octavia II gyártása az indiai Aurangabadban, 2007-től a Shanghai Volkswagen (ma SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.) készítette az Octavia második nemzedékét a kínai piac számára, 2009 óta pedig az Octavia Kalugában, a Volkswagen oroszországi gyárában is legördülhetett a szerelőszalagról.

A Skoda 2012-ben mutatta be „bestsellerének” harmadik nemzedékét, amelynek gyártása a következő évben Ukrajnában és Kazahsztánban is megkezdődött. 2017 februárban a gyártó széleskörűen átdolgozta Octavia sorozatát, még karakteresebbé téve sikermodelljét. A Skoda Connect mobil online-szolgáltatásokkal az Octavia először szolgált éppoly fejlett, mint kiterjedt connectivity-kínálattal. A Skoda eddig nagyjából 2,6 milliót készített az Octavia harmadik nemzedékének tagjaiból.

2019. november 11-én Prágában tartotta a „bestseller” negyedik generációja világpremierjét. Az új Octavia még tágasabb, biztonságosabb, fejlettebb hálózati kapcsolatokat kínál és érzelemgazdagabb, mint valaha. Hosszabb és szélesebb elődjénél, még nagyobb csomagteret kínál és a Skoda új formai nyelvezetének köszönhetően érzelemdúsabb vizuális stílusjegyek jellemzik. Az új utastér-koncepció az átlagfeletti térkínálatot és kiemelkedő funkcionalitást igényes anyagválasztással és ötletes részletmegoldásokkal kombinálja, miközben az innovatív connectivity-megoldások és az új vezetői segédrendszerek még magasabb szintre emelik a kényelmet és biztonságot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....