Honda

A Sony is megvetette a lábát az autóiparban, s már autót gyárt

2025.08.18.

A Sony is megvetette a lábát az autóiparban, már gyártja is az első autóját, amelyet nem egyedül fejlesztett, hanem a Honda tevékeny közreműködésével.

A techipar és az autóipar két japán óriása által fejlesztett és már sorozatgyártott autót Afeela 1 névre keresztelték, és az ára átszámítva közel 30 millió forinttól indul. Már az árából bátran megállapíthatjuk, hogy a Sony és a Honda közös vállalkozása, a Sony Honda Mobility első elektromos autóját korántsem népautónak szánta, hanem azonnal a prémium kategóriás EV-piacot vette célba vele.

Meglepő mód az autót nem Japánban, hanem az egyesült államokbeli Ohióban gyártják, a Honda ottani üzemében.

A Sony Honda Mobility 2023-ban mutatta be a járművet, de nem autókiállításon, hanem a CES szórakoztatóelektronikai seregszemlén. Azóta két év telt el, a gyártás már elkezdődött, lehet előrendelni, és a jövő év közepétől már forgalmazni is fogják az Origin alapverziót 89,9 ezer dollárért. A jobban felszerelt Signature változata pedig a rá következő évben érkezik 102,9 ezer dollárért.

Az autó mind a négy kerekét két 180 kW-os villanymotor hajtja, összesen 490 lóerős teljesítményt produkálva. Az energiát egy  91 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja, és EPA-becslés szerint 480 kilométerre viszi el az autót. A töltésrendszere kompatibilis a Tesla Supercharger hálózattal és a CCS szabvánnyal is,  maximális töltési teljesítménye 150 kW.

Összesen negyven darab – 18 kamera, egy LiDAR, kilenc radar, 12 ultrahangos érzékelő – szenzor segíti az autó vezetését és vezérlését. A kétszintű autonóm vezetéstámogató rendszer működésében jelentős szerepet kap a mesterséges intelligenciával működő személyi asszisztens.

Teljes szélességben futnak benne a műszerfalkijelzők, az ülésekhez is képernyők dukálnak.  

A liftback szedán, 4915 mm hosszú, 1900 mm széles, 1461 mm magas, háromméteres tengelytávval. A csomagtere 765 literes. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros rendszerrel van ellátva. Kerekei 19 vagy 21 colosak.

Viszonylag új, és Kínából érkező divat, hogy olyan techcégek kezdenek autókat gyártani, amelyeknek soha semmi közük nem volt ehhez a szakmához. A telefonjairól ismert Xiaomi két-három éve lépett teljesen önállóan az autóipar mezejére, és a járművei máris hatalmas népszerűségnek örvendenek Kínában. De bestsellergyanús a Huawei és a Chery koprodukciójában készült Luxeed R7 is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....