támogatás

Sportoló az Audi Hungaria szélcsatornájában

2017.11.09.

A legutóbbi olimpián 7. helyezést szerzett, legismertebb magyar síelő Miklós Edit Győrben, az Audi Hungaria szélcsatornájában tesztelt.  A sportos márka találkozik egy kiváló sportolóval – köszöntötte Czechmeister Mónika kommunikációs vezető a történelmi pillanaton résztvevő, népes újságírócsapatot.

Teszt előtti sajtótájékoztató- Balról jobbra: Stefan Abplanalp edző, Miklós Edit, Kaszó Klára, a sportoló menedzsere, Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője és dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója.

Dr.Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója pedig azt emelte ki, az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta. Emellett a Porsche Hungaria Audi márka és a Das WeltAuto közvetlenül is támogatja Miklós Editet, ahogy rajta kívül még nagyon sok sportolót.

Stefan Abplanalp, Miklós Edit svájci edzője azt idézte fel, hogy másfél éve beszélgettek először Vérten Sándorral a lehetőségről, s örömének adott hangot, hogy a terv valósággá vált, s az Audi Hungaria biztosítja a teszthez a technológiai hátteret. Kaszó Klára, a sportoló menedzsere köszöntet mondott a Porsche Hungariának és az Audi Hungáriának a támogatásért, s azt hangsúlyozta, Edit megmutatta, hogy Magyarországon is lehet sikereket elérni a sísportban.

Az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta.

Ez az Audi Hungaria Viharsarka – tudtuk meg a helyszínen, a 2014 augusztusa óta működő szélcsatornában. A kétszintes, 250 négyzetméteres épületben a Győrben gyártott Audi modelleket tesztelik és különféle aeroakusztikus vizsgálatokat végeznek az autókon. Egy három tonnás ventilátor – amelyet 250 kilowattos villanymotor hajt, - maximálisan 160 km/órás szelet képes produkálni, ami már orkán erejű szélnek felel meg.

Miklós Edit beöltözés után következett a teszt. A sportoló előtte elmondta, a síelő számára kulcsfontosságú, hogy a legnagyobb sebességet érhesse el a legkisebb légellenállással. Ennek szimulációjára tökéletesen alkalmas az Audi szélcsatornája.

Miklós Edit tesztel, a média haja pedig lobog az Audi Viharsarkában.

Ötven kilométer/órás sebességig az újságírók is jelen lehettek a teszten. Bár odakinn szélcsendes volt az idő, a csatornában rendesen fújt a szél, néhány perc után az ötven kilométeres szél és kellemetlennek tűnt. A sportoló hátára és sisakjára kék szalagokat helyeztek, ezek mozgásából vagy éppen nyugalmi helyzetéből szabad szemmel is látszott, mikor a legideálisabb a légellenállás. A tesztet persze nem bízták a szabad szemekre, szenzorok mérték a légellenállást és monitorokon is megjelenítették az adatokat.

Biztonsági okokból ötven kilométeres szél felett az újságírók elhagyták a szélcsatornát és egy külső teremből tévén át nézhették, amíg a ventillátor 120 km/órás szelet állít elő. Miklós Edit derekasan állta a próbát, közben folyamatosan változtatta testhelyzetét, a botok és a kezei állását, a monitoron pedig folyamatosan látta, mi az a pozíció, amelyben a legkisebb a légellenállás.

A sportoló minden pozíciót kipróbált. Így magas volt a légellenállás.

Közben megtudhattuk azt is, új síelő ruhában a legkisebb a légellenállás, így a profi versenyzők minden alkalommal vadonatúj ruhában versenyeznek, az ezred másodpercekért folyattott küzdelemben minden apróság számít.

Amíg a sportoló tesztelt, Feszty Dániel az Audi menedzsere, a Széchenyi István Egyetem járműfejlesztési tanszékének vezetője elemezte a média számára az adatokat. A kivetítőn jól látszott, hogy 29-30 newtonnál volt az ideális testhelyzet.

Ez az igazi. 29 newtonmétert mutattak a szenzorok.

Képes voltam arra, hogy memorizáljam, mikor volt a legkisebb légellenállás, s ezt a versenyen is kamatoztassam – nyilatkozta a teszt után Miklós Edit, aki az Audiban járva a tesztvezetést sem úszhatta meg, egy 400 lóerős TT RS autóval járta be a tesztpályát, ami elmondása szerint legalább akkora élményt jelentett számára, mint a szélcsatorna.

Büszkék vagyunk arra a győri Audinál, hogy hozzá tudunk járulni Edit sportsikereihez, a vállalat a jövőben is szívesen helyet ad magyar tehetségeknek arra, hogy a szélcsatornát használhassák – fogalmazott a rendezvény végén Czechmeister Mónika. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....