fúzió

Stellantis, az új autóipari gigász?

2020.07.29.

Bár a Peugeot-Citroen (PSA) és a Fiat-Chrysler (FCA) még nem ütötte rá végleges pecsétjét a hónapok óta tárgyalt fúziós szerződésre, de a két reménybeli partner abban már megállapodott, hogy az új, egyesített vállalatukat Stellantis névre keresztelik. 

Szerző: Heimer György

Az új cégnévben a stello/stella latin eredetű, csillagfényt, csillagok közötti ragyogást jelent. A minap nyilvánosságra hozott közlemény meglehetősen emelkedett stílusban indokolja a névválasztás szempontjait. Mint írják, a Stellantis „a nagynevű autóipari márkák és az erős vállalati kultúrák új és nagyratörő felsorakoztatására utal, kifejezi, hogy a mobilitás következő korszakában az élenjárók egyikeként összefognak, egyúttal megőrzik összes értékeiket… A latin név tisztelegés az alapító vállalatok gazdag történelme előtt, a csillagászati kép egyben az optimizmus, az energia és a megújulás igaz szellemét sugározza.”

Iparági szakértők a névválasztást kommentálva megjegyzik, hogy az egyfajta kompromisszum, mondván a leendő közös vállalat nevében a két alapító kerülni akarta a forgalomban lévő márkáik használatát, mivel az egyaránt hátrányos a másikra nézve. Ennél azonban lényegesebb, hogy ha az összes érdekelt áldását adja a frigyre, akkor 50 milliárd dolláros alaptőkével a világ negyedik legnagyobb autóipari óriásvállalata jön létre a Toyota, a Volkswagen és a Renault-Nissan csoport után. Az elemzők arra is rámutatnak, hogy a világ autóiparában a láncreakció sebességével mennek végbe a cégfúziók, ma már jószerivel egyetlen kisebb márka sem tudta megőrizni függetlenségét. A PSA nemrég a GM-től leadott Opel-Vauxhall márkával bővült, míg a transzatlanti FCA 2014-ben jött létre, jelenleg Chrysler, Dodge, Ram, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Maserati márkák tartoznak hozzá. A The Wall Street Journal amerikai napilap fülese szerint a fúzió az „egyenlők egyesülése” lenne. Az új cégben a PSA vezér Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann (aki a néhai Fiat-elnök, Gianni Agnelli unokája) egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Korábban az FCA még a Renault-nál tapogatódzott a fúzióról, de azok a tárgyalások kudarcba fulladtak. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....