Honda Civic Type R
Az 5,8 km hosszú, nagy sebességű sikánjairól és nehéz kanyarjairól ismert Suzuka Circuit egy szabálytalan nyolcast ír le, érdekessége, hogy utolsó, 1,2 km-es szakasza átfut a 14. kanyar alatt. Kis tömegű alkatrészeivel, valamint továbbfejlesztett felfüggesztésével és kormányzásával a „lecsupaszított”, pályahasználatra optimalizált Civic Type R Limited Editionből a végsőkig kitolta az elsőkerék-hajtású konstrukció határait, amit az is bizonyít, hogy a világ talán legnehezebb versenypályáján bizonyult a legfürgébbnek.
A Suzuka Circuit sokak szerint az F1 egyik legizgalmasabb állomása, nem mellesleg 1962 óta a Honda járműveinek és erőforrásainak fontos teszthelyszíne. Építését a vállalat alapítója és egykori elnök-vezérigazgatója, Soichiro Honda irányította, itt hangzott el híres mondata is: „Egy automobil nem fejleszthető anélkül, hogy próbára ne tennénk versenypályán.”
A pályacsúcsot felállító, kísérleti kocsiként használt Type R Limited Edition 2020 februárjában nyerte el végleges formáját. Műszaki jellemzői megegyeznek a sorozatgyártású változatéval, a fejlesztők nem hajtottak végre módosításokat és teljesítményét sem fokozták. A Type R Limited Edition értékesítése napjainkban kezdődött meg Európában.
A Civic Type R Limited Edition modellből csupán 100-at értékesít a márka Európában. A pályahasználatra optimalizált kocsi 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém kereken, illetve nagy tapadású Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, s természetesen közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt. A lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai. Az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban.
Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type R 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./perc) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500-4500 f./perc) kápráztatja el a pilótát. Az elképesztő motorerőnek hála mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, és rugalmassága is páratlan. Az új kerekeknek és abroncsoknak, a „lecsupaszított” utastérnek, valamint a szintén új, kis tömegű összetevőknek hála a Limited Edition nem kevesebb, mint 47 kg-mal könnyebb a Type R GT néven forgalmazott alapmodellnél.
A rekorddöntés amúgy a Type R-történetek gyakori eleme, a Type R GT például 7 perc 43,8 másodpercre javította 2017-ben a legjobb „első kerekes” időt a Nürburgring Nordschleifén. Ezt követően öt további legendás európai pályán futott csúcsidőt, méghozzá a Honda versenyzőcsillagaival a kormánykerék mögött.