Magyar Suzuki

Suzuki kutatás: inkább spórolunk az élelmiszereken, mint az autóhasználaton

2023.05.20.

A Magyar Suzuki arra kereste a választ legfrissebb felmérésében, hogy milyen mértékben érinti a jelenlegi gazdasági helyzet a háztartások költségvetését.

Nem meglepő módon kevés kivételtől eltekintve (1,2%) mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az ár változásokat, 53,1%-unk súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7%-unk kisebb mértékben. A kutatásban résztvevők többsége (57,2%) egyszerre 2-4 területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait.

A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben (55,1%). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8%) és a nyaralásokat (48,9%) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük.

A Magyar Suzuki kutatásából egyértelműen kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4%), a szabadságunk záloga (24,3%), a válaszadók 66,9%-a ezért nem korlátozza a használatát.

Vannak azért olyanok, akiknek ezen a téren is szükséges áldozatokat hoznia. A legtöbben, úgy húzzák meg a nadrágszíjat az autózásban, hogy igyekeznek csak a napi rutinra szorítkozni (43,8%) az autóhasználatuk során, de akadnak olyanok is (38,5%) csak bizonyos napokon, vagy napszakokban ülnek be a járművükbe. Az alternatív közlekedési módokat, mint a tömegközlekedés az eddig leginkább autóval közlekedők 17,2%-a építette be a mindennapi életébe. A kutatásan résztvevők 9,3%-a többedmagával utazik, hogy így osztozzon az üzemanyag költségeken, 6,7%-pedig növelte az otthoni munkavégzés arányát a korábbiakhoz képest.

Különböző okok miatt, de a válaszadók döntő többsége (81%) nem tervez autóvásárlást 2023-ban. 49,6% nem váltaná le a kocsiját, míg a műszaki állapota nem indokolja, 39,9% viszont egyszerűen nem engedhet meg magának a jelenlegi helyzetben a járműve cseréjét. Azok, akik mégis belevágnak (19%), leginkább a használtautó piacon nézelődnek (14%). Ezen belül is inkább a hagyományos, kizárólag belső égésű motorral működő modellek iránt érdeklődnek (14,54%).

„A teljes ágazat elkötelezett az autóipar zöld átállása mellett mind a gyártás, mind pedig a termékek szintjén, de a környezettudatos autózás elterjedéséhez elengedhetetlen a vásárlói bázis, az igények és a technológia találkozása, az edukáció és a megfelelő infrastruktúra. A kutatásunk eredményeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy a lakosság számára ismeretlen még ez a terület, keveset tudnak róla, nagyon újnak, sok esetben drágának látják még a technológiát, ezért bizalmatlanok, kivárják, hogy milyen megoldások születnek még az elektromos hajtás mellett, remélik továbbá, hogy idővel csökkennek az árak is (46,9%). Ebben a helyzetben a Suzuki gazdaságos, reális áron elérhető modelljei jó alternatívát jelentenek azoknak, akik mégis új autó vásárlás mellett döntenek.” – fogalmazta meg a kihívásokat Bonnár Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....