Honda
Ki ne emlékezne rá, amikor a Honda a 80-as években úgy gondolta, korát messze megelőzve, hogy mennyire praktikus lenne egy apró, összehajtható motort tenni az első generációs Jazz csomagtartójába, hogy az utolsó métereket már azzal tehessük meg a végpontig. Pedig akkor még szó sem volt az autók kitiltásáról a nagy városokból, se önvezetésről vagy elektromosításról. Azóta számtalanszor, számtalan gyártó megpróbálkozott a maga megvalósításával, mígnem a Honda most megjelent a Motocompo modern változatával. Ahogy az elődje, az új Honda Motocompo is csomagtartóba született, ennek köszönheti furcsa bőrönd formáját. Ugyanakkor fontos szempont volt még az is, hogy kényelmesen lehessen ülni rajta.
Elődjével ellentétben nem egy benzines kismotorról, hanem egy elektromos rollerről van szó, amit egy 6,8 Ah-s akkumulátor hajt, hogy mintegy 19 km-es emissziómentes hatótávval kecsegtessen, ráadásul a 110-voltos töltéssel akár 3,5 óra alatt feltölthető, ami remek érték. Az első kerékben található apró villanymotor 0,6 lóerős, a csúcssebessége pedig 24 km/h, így a hamarosan életbe lépő hazai szabályozás szerint sem kellene védőfelszerelést hordani rajta és biztosítást sem kellene kötni rá. Összesen 18,7 kg az apróság, ami a nagyobb tudású rollerek között általános érték, árát pedig 350 000 forint alatt tudták tartani, ami manapság szintén átlagosnak mondható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!