járműtörténelem

Száguldó narancs – avagy az Outspan Mini története

2021.06.18.

Talán minden Mini legfurcsábbikja a narancsot reklámozó Outspan Orange, ami - ahogy neve is mutatja -, egy négykeréken száguldó narancs a 70-es évekből.

Vannak rendkívül furcsa járművek, és az internet világában már szinte semmin sem lepődünk meg. Még egy száguldó narancson sem. Azonban ez nem csak egy eszement tréfa, mint a hot dog vagy jégkrém autók, az Outspan Orange-ot tényleg komolyan gondolták. Hol máshol, mint az Egyesült Királyságban, ahol tényleg minden kaphat rendszámot – egy kerekeken száguldó déli gyümölcs is. Alapját a híres Mini adta, ahogy megannyi fura kreálmánynak a 60-as, 70-es években. Apró mérete, olcsó alkatrészei és megbízhatósága nagyszerű alappá tette a hasonló tervekhez.

1972 és 1974 között hat darab Outspan Orange-ot gyártottak le Brian Thwaites tervei alapján Sussexben. Nem meglepő módon promóciós célokra készültek, hogy így reklámozzák az Outspan dél-afrikai importtermékét, a narancsot.

Ami vicces, hogy a cég a mai napig megvan, sőt, állítólag három autó a mai napig létezik – egyet maga az Outspan rakott el. A Mini alváza viszonylag szabadon módosítható volt, így készülhetett el a hosszítatt Countryman, vagy a rövidített alapokra helyezett narancs. Ugyanakkor rendkívül magas építése instabillá tette volna, ezért az alvázba extra súlyokat kellett elhelyezni.

Odabent egy 998 köbcentis, 48 lóerős, négyhengeres motor dolgozott, egy négyfokozatú automataváltóra kapcsolva, amit a műszerfalon vágott résen keresztül lehetett elérni. Naná, hogy a kétszemélyes utastér is narancssárga volt. Nem lehet nem imádni a kifittyenő retro sportfelniket, és az autó hátuljába vájt hatalmas ajtót a hagyományos kilinccsel, amin keresztül be lehetett jutni.

Belül bőven jutott hely előkelő kárpitozásra – igazából megtestesíti bármelyik álomszerű 70-es évekbeli tinédzserszobát –, nyitható ablakokra azonban nem gondoltak. Akárhány tesztet olvasunk, rendkívüli manőverezhetőségről írnak, holott a határa körülbelül 50 km/H körül volt – felette ugyanis kanyarodáskor nagy eséllyel feldőlt. Később a szigetországból kilépve, Franciaországba, Németországba és Dél-Afrikába is importáltak a Outspan Orange-ból. Hogy mennyit érhetnek most, azt csak találgatni lehetne, hiszen sosem árulták őket.



Fotók: bubblemania.fr

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....