Volkswagen Crafter

A Szállító

2017.06.05.

A zsámbéki Drivingcamp adott otthont az új Volkswagen Crafter bemutatójának. A most debütáló modell esetében nem csak egy új generáció érkezéséről van szó, hanem a német autógyártó Haszonjármű márkájának egyfajta lépésváltásáról is.

A mi jó szállító barátunk Frank Martin alias Jason Statham is nyugodtan átülhetne az új Crafterbe egy súlyosabb csomag kézbesítése esetén. Bár a rendszám nem forog rajta, minden egyébben felveszi a versenyt a prémiumautók által nyújtotta szolgáltatásokkal, és a mi jó hősünknek még aggódnia sem kell, hiszen a technikaváltás házon belül marad. Jó lehet a vidámabb oldalánál vettük fel az új Crafter bemutatásánál a szálat, de a „zanzásítva” leírt tulajdonságok abszolút tények, ami mögött a Volkswagen vadonatúj koncepciója áll.

A hazai bemutatón többféle felszereltésgű Craftert is kipróbálhattunk

A Crafter korai elődje az LT 1995-ben kezdte meg pályafutását, melynek második generációja tulajdonképpen a Crafter első nemzedéke lett. Ez utóbbi sorozat már a Mercedes-szel közös koprodukcióban készült és 2006-tól egészen napjainkig gyártották, ami egyben a két német autógyár nászának végét is jelentette.

Az új Crafter dizájnja tudatosan követi a transporteres frontrajzolatot

A most piacra lépő Crafter olyannyira édesgyermeke lett a Volkswagennek, hogy gyártására egy teljesen új üzemet is építettek a lengyelországi Wrzesniában. A Crafterrel kapcsolatos beruházások és fejlesztések egyértelműen azt igazolják, hogy a gyártó a kishaszonjárműves palettán kiemelt szerepet szán az új modelljének. Ez pedig nem titkoltan azt jelenti, hogy bővüljön a Caddy és a Transporter által alkotott dreamteam.

Az oldalajtó nettó szélessége a legnagyobb a kategóriában

Nem véletlen tehát, hogy az új Crafter frontdizájnja követi a kistestvér stílusjegyeit. A külső megjelenés robosztussága ellenére sportosan elegáns, a 0.33 légellenállási tényezője pedig a legjobb a kategóriában.  Optimális külső méretei ellenére az új Crafter megőrizte, sőt akár növelheti is rakterének hosszúságát és belmagasságát, illetve a jármű szabad hasmagasságát.

A szimpla hátsó kerekű kivitelekbe hat Euro-paletta (1,20 m x 0,80 m) vagy négy Euro 3 paletta (1,00 m x 1,20 m) rakodható

Elsőkerékhajtással az új Crafter akár 18,4 köbméteres rakteret és 2196 milliméteres belmagasságot kínál, 3,0 - 4,0 tonna megengedett legnagyobb össztömeg mellett. A hátsókerékhajtású változat esetében a megengedett legnagyobb össztömeg a 3,5 és 5,5 tonna közötti tartományba esik.

Az új Crafter összes változata a lehető legnagyobb kapacitást kínálja kategóriájában 

A Crafter által kínált rakodássegítő lehetőségek és rögzítő rendszerek, valamint modulos beépítésre kínált alternatívái mellett a vezetőfülke kialakítása is központi figyelmet kapott. Ergonomikus kialakítása kellemes munkahellyé teszi a pilóta szekciót. A Crafter az első, amely extrafelszerelésként a hát egészségét védő, AGR-minősítésű (Aktion gesunder Rücken) üléseket is kínál. A négy állásban, valamint hosszirányban állítható alapkivitelű vezetőülés mellett további három kényelmi szintű ülés érhető el opcionálisan.

Háromféle üléskomfort érhető el

Az ergoComfort változat 14-irányú állítási lehetőséget kínáló hidraulikus csillapítású rugózással ellátott, ami deréktámasszal is szolgál. Az ergoActive verzió ergoComfort üléssel megegyező szolgáltatásokat kínál, ám négyirányban állítható deréktámasza elektromos masszázsfunkcióval egészül ki. Az utasfülkében számos rekeszt és tároló részt alakítottak ki, legfeljebb a szélvédő feletti rész kihasználatlansága kelthet bennünk hiányérzetet. Csatlakozókból is van elégségesen és további opcióként 230V dugalj is rendelhető, ami kisebb elektromos gépek töltésére is alkalmas.

Kézre eső rakodóhelyek egész sora áll a vezető és az első utas rendelkezésére, például a mobiltelefon, a csomagleolvasó, a laptop és a táblagép, a vizespalackok vagy éppen kávéspohár számára.

Háromféle hajtáslánccal – első, hátsó és 4Motion – elérhető változatokhoz egyaránt választható kézi, illetve automataváltó. A 2.0 TDI motor az Euro 6-os piacokon elsőkerékhajtással és három teljesítményszinttel szerepel a kínálatban. Igény szerint 102 LE,  140 LE, illetve – BiTurbo TDI aggregátként – 177 LE teljesítményű erőforrások közül lehet választani. A gyártó prognózisa szerint 2017 közepén a keresztmotor és a 4MOTION összkerékhajtás, valamint a hosszirányban beépített erőforrás és a hátsókerékhajtás együttese egészíti ki a kínálatot.

Személyautós vezetési komfort jellemzi

Cikkünket azzal vezettük fel, hogy egy Crafter a prémiumautók szolgáltatását nyújtja vezetési komfort terén. Tulajdonképpen ezen vezetéstechnikai asszisztenciák egy részét lehetett kipróbálni és megtapasztalni a drivingcamp szimulált körülményei között, illetve a Zsámbék környéki utakon, valamint autópályán. A Crafterben elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően lehetővé vált a sávtartó (Lane Assist), valamint a parkolássegítő (Park Assist), vagy a vontatmányirányító tolatási rendszer (Trailer Assist) alkalmazása. Az opciók tárházában megtaláljuk még a távolságtartó automatikát (ACC), a környezetfigyelő rendszert (Front Assist) városi vészfék funkcióval, az alapkivitelhez tartozó másodlagos ütközésvédelemet (Automatic Post-Collision Braking System) és az oldalszél asszisztenst (Side Wind Compensation) is. De a kínálatban szerepel a Crafter számára kifejlesztett aktív szenzoros oldalvédeleme is (Side Protection System).

Könnyű kezelhetőségét jól fémjelezte a személyautók számára kiépített bójasorok közötti könnyű manőverezés, amit gond nélkül lehetett abszolváni az eredendően nagyobb méretek ellenére is. Az új Crafter négyféle alap, háromféle hosszúság és szintén háromféle magasság kombinálásával 69-féle változatban érhető el.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....