Bemutató

A szamuráj új ruhája – új Mitsubishi L200

2019.11.24.

Nemrégiben debütált idehaza a Mitsubishi L200 megújult verziója. A modell hazai piacra lépését a honi importőr a változatos és csodálatos Balaton-felvidékre szervezte, ahol mondhatni zanzásított csomagban prezentálta az autó mindenféle képességét.

A nem is olyan távoli múltban - mintha csak ma lenne - egyszer csak eljött egy pillanat, amikor a pick-up szegmens lepést váltott és kategóriának már egy egészen más igényrendszernek is meg kellett felelnie, mint azelőtt. Ez a némileg paradox szituáció egy újfajta versenyhelyzetet is teremtett, amire gyártók viszonylag gyorsan reagáltak. Megjelentek az málhahordók urizáló változatai is, amiknek külsőségekben, felszereltségben, komfortban is hozták a személyautós vonalat. Abban persze a gyártók mindegyike egyetértett régen is meg most is, hogy a pick-upos erények nem sérülhetnek. Tehát olyan új combók születtek – ha lehet így mondani – amik minden elvárásnak megfelelnek.

A Mitsubishi mindig is a tradicionális szereplője volt a pick-up piacnak. És ha ennek farvizén megengedhetek egy személyes megjegyzést is, akkor hozzá kell tennem, hogy szűkebb környezetembe van L200 tulajdonos, aki a világ minden pénzéért sem váltana másra. Olyan használóról van szó, aki westerncsizmában száll be, ha kell. Szóval nem az Opera előtt parkol és az autó valamennyi képességét abszolút kihasználja.

A modell minden erényének elismerése mellett úgy tűnt, hogy az utóbbi időben az L200 a hibernáció boldog éveit éli, aki nem veszi fel a piac által neki dobott kesztyűt. Legalábbis egészen a badacsonyi bemutatóig ezt érezhettük.

Az elődszériát sok bírálat érte dizájn oldalról. A mostani generáció formaterve ezért meghajolt a korábbi kritikák előtt és a formatervezők egy agresszív vonalvezetésű pick-upot terveztek. Jól lehet modellfrissítésről beszélünk, azonban az ilyenkor megszokott klisék helyett a formai megújulás az autó szinte minden porcikáját érintette. Az összképet tekintve elmondható, hogy a korábbi gömbölyded formavilág minden hajlatát kiegyenesítették. Az övvonal feljebb került a kerékjárati ívek is megváltoztak. A legnagyobb változás a frontrészen található, ami valljuk be állati jól néz ki mindemellett marcona tekintet is kölcsönöz az egyébként 40 mm-rel megemelt fizimiskának. A hátsórész változott a legkevésbé, a sztenderdeket követi az autó lezárása, bár haladva a korral már ide is LED-es fényforrások kerültek.

Az utastérben a ráncfelvarrás nem hozott kardinális változatokat. A kabin komfortja nem változott a felhasznált anyagok minőségén és érzetén ugyan lehetne fogásokat keresni, de végtére is egy munkaautóról beszélünk, ahol más gyakorlatiasabb szempontok is dominálnak. Ha az enteriőr dizájn terén szerényebb átalakuláson is ment keresztül, azért történtek változások. Új lett például a kormánykerék és a zajszigetelésen is változtattak. A további hozzáadott értéket a vezetéstámogató rendszerek adják, ami teljesen igazodik a ma elvárásaihoz. Így a megújult Mitsubishi L200-ban is megtaláljuk az ütközésre-figyelmeztető, a városi vészfékező, a sávelhagyás figyelmeztetést vagy a keresztirányú forgalomra-figyelmeztető asszisztenciákat. A kényelemi csomag része a 360 fokos kamerarendszer is, ami a parkolásnál kiváló és hasznos segédlet.

A ruha alatt egy új motor is helyet kapott, amit elsősorban a szigorodó előírások miatt cserélt le a gyár. A 2.3 literes dízel erőforrás 150 lóerős és 400 Nm forgatónyomatékot abszolvál, mely utóbbi – már alacsony – 1750 fordulatszámtól a vezető rendelkezésére áll. A fogyasztásról egyelőre nem érdemes beszélni, hiszen a tesztnap ütöm-vágom programja nem adhatott reális értéket. Amit tudunk, hogy a WLTP norma szerint 8,8 és 9,7 liter között alakul az autó étvágya 100 kilométeren.

A hajtásláncba bekerült egy újgenerációs összkerékmeghajtási rendszer is. A Super Select 4WD-II egyelőre a legmagasabb felszereltségi szint sajátja, de a differenciálzár már alacsonyabb opciós csomagoknál is elérhető.

Ami technikában változott azok a fékek teljesítménye. Az új L200-ban 320 mm átmérőjű féktárcsák váltották le a korább 294 millimétereseket és a féknyereg is dupla dugattyús lett. Itt jegyzendő meg, hogy a kisebb tárcsákat sem nyugdíjazták, egyes felszereltségeknél ez továbbra is megjelenik. Az autó menetkomfortját úgy próbáláták finomítani, hogy a korábbi hat laprugó helyett immáron csak ötöt használtak, viszont ezek az elmondások szerint acélosabbak, tehát a teherhordó képességet a kevesebb lapszám nem befolyásolja, viszont javítja a menetkényelmet. Azért ne várjunk csodákat, a merevtengely és a laprugó combó mindig is egy keményebb pattogósabb marad, mint egy spirálrugós megoldás. De ez márkától és modelltől független tény.

 

A terepes paraméterek továbbra is hozzák a formájukat, nem csak értékekben és fokokban is tehát ezen mutatók nem sérültek a karosszéria módosításával. Elől 31, hátul 23 a rámpaszöge pedig 22 fok. A szinte változatlan értékekből sejthető, hogy ennek köszönhetően a gyakorlatban továbbra is jól kihasználhatók az autó terepképességei. A Balaton-felvidéki tesztnap erdőgazdasági útjain történő barangolásunk ujjgyakorlat volt az L200 számára, de a fő attrakciót jelentő és használaton kívüli homokbánya domborzata sem fogott ki a megújult pick-upon, ahol alkalmunk volt extrém helyezetekben is megtapasztalni a tudását.

Mitsubishi L200 minden eredeti erénye magmaradt, ami immáron egy dögös és ütős külsővel is párosul, amin egészen biztos, hogy nem tudja majd a piac köszörülni a nyelvét.

Az L200 kétüléses verziója hosszú platóval nettó 5,69 milliós ártól vásárolható meg, a duplafülkés ötszemélyes kialakítás ára pedig nettó 6,39 millió forintnál kezdődik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.30
Michelisz és Tassi mellett egy újabb fiatal tehetség mutatkozik be a túraautó-világkupában –....
2020.05.30
Hamid Ghalijari Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.30
A szombat reggeli frontális balesetben a személyautó mindkét utasa életét vesztette. ..
2020.05.30
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendelkezése alapján a 80 fős személyzetből legfeljebb....
2020.05.30
A modellfejlesztési beruházások akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a hatékonyság növelésével. ..
2020.05.30
Egymás után nyitja meg Európa országaiban online márkakereskedéseit a Peugeot. Az internetes....
2020.05.30
Az AVL hibrid hidrogénhajtású autót épített partnerei segítségével. A bemutatóautó a hatékony....
2020.05.30
A dinamikus vezethetőség hagyományosan nem tartozik a Toyota Hiace erősségei közé. Egy japán....
2020.05.30
Új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a....
2020.05.30
A közutak biztonságát és mások életét veszélyeztetők határozott rendőri fellépésre számíthatnak. ..