Mercedes-Benz

Személyautós luxust kínál a Mercedes új kisbusza

2014.01.31.

A Vianót váltó új V-osztály utódja modern formát, személyautós belső teret, és modern vezetéstámogató rendszereket kínál.


Az új V-osztály formáján egyértelműen felfedezhetők az új C- és S-osztályra emlékeztető részletek: a hűtőmaszk legalább olyan karakteres, mint a személyautókon, két oldalán pedig LED-en nappali fénnyel ellátott fényszórókat találunk, de a kilincsek is ismerősek lehetnek. A kocsi oldala nem sík lap, a kerékjáratok is ki vannak szélesítve, de minél hátrébb haladunk, annál inkább hasáb alakúvá válik a karosszéria. Praktikus, hogy az elektromos mozgatással is kérhető csomagtérajtón az üveget külön is lehet nyitni.

Olyan a belső tér, akár egy luxusautóban, a jó minőségérzetet a formatervezett, jó anyagokból felépített műszerfal, a többféle színű LED-es hangulatvilágítás teremti meg, de felárért bőrkárpitozás, ülésszellőztetés, igazi fabetétek és különálló, vagy két padon kialakított ülések is kérhetők. Az hétfokozatú automataváltóval ellátott verziókban a váltó előválasztó karja a kormány jobb oldalán lévő bajuszkapcsoló lett, így hely szabadult fel a középkonzolon. A Comand rendszer képernyője nem a műszerfalban kapott helyett, és a vezérlésre egy tapipados, tehát kézírás-felismerős kontrollerrel történik, pont úgy, ahogy a C-osztályban. Szériafelszerelés a kocsi mozgását korrigáló oldalszél-asszisztens és a fáradtságfigyelő rendszer, de felárért 360 fokos kamerarendszer, teljesen LED-es adaptív fényszóró, parkolóasszisztens, radaros tempomat, fékasszisztens és holttérfigyelő, és sávtartó automatika is kérhető.

A V-osztályt kizárólag a 2,1 literes dízelmotorral lehet megvenni, amely alapállapotában 136 lóerős (200 CDI). A következő lépcsőfok a 163 lóerős szint (220 CDI), a csúcsot pedig a dupla turbós 190 lóerős verzió jelenti (250 CDI). Utóbbi a 440 Nm-es nyomatékával kiváltja a korábbi hathengeres motort, de a fogyasztása 28 százalékkal alacsonyabb. Megjelent a kategóriában egyedülálló üzemmódválasztó Drive Select kapcsoló, "Sport", "Comfort" or "Manual" módok közül lehet választani. Előbbiben a motor túltöltéssel erősebb lesz, az automata váltó gyorsabban vált, a gázpedál programozása sportosabbá válik, és a kormány rásegítése csökken. Az adaptív lengéscsillapítás is újdonság a kategóriában.

A nagy buszlimuzin 3,2, illetve 3,43 méteres tengelytávval is rendelhető, ennek függvényében az autó hossza 4,9, illetve 5,37 méter lehet. Később Vito néven a haszonjármű kivitel is megjelenik. A spanyolországi Vitoriában lévő, 190 millió euróból felújított gyárban készülő V-osztály május végén érkezik meg a kereskedésekbe. Érdekesség, hogy az autót kétféle értékesítési csatornán keresztül, a Mercedes-Benz személyautó és haszonjármű kereskedéseiben is meg lehet majd venni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....