autósport

Szépen búcsúzik a BMW M Motorsport Martin Tomczyktól

2021.12.17.

Tíz együtt töltött év után a BMW M Motorsport és Martin Tomczyk útjai az idei szezon végén más irányban folytatódnak, a pilóta jövőre új kihívásokkal néz szembe. Martin Tomczyk 2011 végén, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) aktuális bajnokaként csatlakozott a BMW M Motorsporthoz, amelynek színeiben 2012-től vezető szerepet játszott.

- Martin Tomczyk nemcsak a versenypályán, de azon kívül is kiváló nagykövete volt a BMW M Motorsportnak, amiért teljes szívemből mondok köszönetet neki – fogalmazott Mike Krack, a BMW M Motorsport vezetője. - Akár a DTM-ről, akár a hosszútávú versenyekről, az IMSA sorozatról vagy az FIA WEC-ről beszélünk, Martin kivétel nélkül a legmagasabb szinten, a legmagasabb kategóriákban képviselte a BMW M Motorsportot és a márka egyik arcává nőtte ki magát. Jóllehet, utunkat most különböző irányokban folytatjuk tovább, mindannyian örömmel tekintünk vissza a közösen eltöltött időre. Sok sikert kívánok neki a jövőre nézve – tette hozzá Mike Krack.

- Mondanom sem kell, végtelenül elszomorít, hogy a BMW M Motorsporttal töltött időm tíz év után véget ér. Igazi bajorként mindig is megtiszteltetés volt számomra a vérbeli bajor gyártó színeiben versenyezni. Remekül éreztem magam, fantasztikus versenyautókat vezettem a világ legnagyobb versenyein, és számos sikert ünnepeltünk közösen. Köszönöm mindenkinek, aki részese volt ennek az utazásnak! Most új kihívások elé nézek – mondta Martin Tomczyk.

A BMW M Motorsport és Martin Tomczyk közös útja 2011 végén kezdődött: a német pilóta a Német Túraautó Bajnokság (DTM) friss bajnokaként döntött úgy, hogy a következő idénytől oroszlánrészt vállal a bajor prémiummárka sorozatba való visszatérésében. 2012-ben a BMW M3 DTM volánja mögött háromszor állhatott a dobogóra és a pilóták közötti pontversenyben a nyolcadik helyen végzett.

Martin Tomczyk 2016-ig a túraautó-világbajnokság megmérettetésein is képviselte a BMW M Motorsportot. Az IMSA sorozatban eltöltött egy szezon után a német pilóta 2018-ban és 2019-ben az FIA WEC sorozatban és a Le Mans-i 24-órás versenyen is rajthoz állt a BMW M8 GTE versenyautóval. Legnagyobb sikereit a BMW M6 GT3 volánja mögött, a Nürburgringen megrendezett hosszútávú versenyen ünnepelte, ahol 2020-ban a dobogó harmadik fokára állhatott fel, 2021-ben pedig az abszolút második helyen végzett.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....
2024.04.15
A Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkja a nemzetközi hallgatóknak is új lehetőségeket....
2024.04.15
A modern járművek által generált adatmennyiség elképesztő méreteket öltött, akár óránként 19....