BMW 7

Szigorúbb és szikárabb az új 7-es BMW

2019.03.24.

A BMW nemrég frissítette zászlóshajóját. A luxus szedán még látványosabb megjelenést kapott. Motorjai közül immáron mindegyik teljesíti a legszigorúbb, Euro 6d-TEMP előírásait, és a 750i xDrive variáns újfejlesztésű V8-as benzinmotort kapott.

A BMW 7-es sorozata márciusban mutatkozik be a nagyközönség előtt a Genfi Aatószalonon. Számos elbűvölő részletet hordoz magán az új kocsitest. A teljesen áttervezett frontrész 50 milliméterrel magasabb, a vese alakú hűtőrács pedig immáron egy darabból készül, s mérete 40%-kal nőtt. A megnagyobbított emblémával ellentétben az első fényszórók keskenyebbek és vágottabbak lettek. Az oldalprofil szintén megváltozott, itt főleg az új hokiütő alakú alsó díszcsíkra gondolunk. A hátsó fertályon is karcsúsodtak a lámpatestek, amelyek már felül egy csíkban össze vannak kapcsolva.

A müncheni cég sorhatos benzin- és dízelmotorjai mellett egy V8-as és egy V12-es benzinmotor is szolgálatot teljesít a 7-es sorozat lemezei alatt. A már jól ismert és bevált 8 fokozatú automata váltó alapáras. A frissítés során az M760Li csúcsmodell részecskeszűrőt kapott. 585 lóerőt mozgósít a négy kerékre, a százas sprintidő ugyan szerényebb a maga 3,8 másodpercével, viszont a 6,6 literes motor csúcsnyomatéka továbbra is 850 Nm. Az új fejlesztésű V8-as benzinmotor mára 530 lóerőre képes.

A hetes sorozat hibridjei háromféle változatban érhetők el. A 745e mellett 745Le és 745Le xDrive variánsok is terítéken vannak. a 394 lóerős rendszerteljesítményhez 600 Nm-es forgatónyomaték társul. A tisztán elektromos hatótáv 50-58 kilométer közé tehető.

A dízel fronton nem változtak a teljesítményszintek. A 265 LE (730d), a 320 LE (740d xDrive) és a 400 LE (750d xDrive) korábbról már ismert – utóbbi esetben a soros hathengeres Diesel-motor ugyebár négy turbófeltöltővel büszkélkedhet.

A 7-es széria alapból kéttengelyes légrugózással érkezik. A topmodell és a plug-in hybrid variánsok egyedi karosszéria-hangolással büszkélkedhetnek. További extraként kérhető az aktív kormányzási segéd és dőlésminimalizáló rendszer.

Az átdolgozott beltérben a kormánykerék is megújult. E mögött 12,3 colos digitális felület található, amely a BMW Live Cockpit Professional névre hallgat. Középen 10,25 colos kijelző kapott helyet, és a központi rendszert az érintőpaddal, a kormánygombokkal, hanggal vagy gesztikulálással is vezérelhetjük.

A vezetéstámogató rendszerek terén immáron megtalálható az összes figyelmeztető és beavatkozó rendszer, az intelligencia következő szintjét jelenti a forgalomfigyelő megléte és a forgalommal szembeni felhajtásra figyelmeztető jelzés is. A parkolósegéd pedig már nemcsak be-, hanem kiállni is ki tud helyettünk.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.18
Miután Donald Trump amerikai elnök nagyobb katonai hozzájárulásokat követel európai NATO....
2025.04.18
A Kia EV3 lett az abszolút győztes a 2025-ös World Car Awards díjátadón. A rangos elismerést a 2025....
2025.04.18
Nézze meg a videót! ..
2025.04.18
A Budapest felé vezető oldalt teljes szélességében lezárták, a Nagykanizsa felé egy sávon halad a....
2025.04.18
Közel 18 kilométeren újították fel a 3719-es számú Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked közötti....
2025.04.18
A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell. ..
2025.04.18
A MÁV új dízelmozdonya csütörtöktől a Balaton északi partján, Balatonfüred és Tapolca között....
2025.04.18
A Datahouse adatai szerint 2025 első három hónapjában 38 ezer 922 új személygépkocsit és....
2025.04.18
Elkészült a kamion EB idei sorozatára készülő Révész Racing új versenygépe, Az új technika a héten....
2025.04.18
Nagy ütközésekkel indult a hosszú hétvége. ..