BMW 7
A BMW 7-es sorozata márciusban mutatkozik be a nagyközönség előtt a Genfi Aatószalonon. Számos elbűvölő részletet hordoz magán az új kocsitest. A teljesen áttervezett frontrész 50 milliméterrel magasabb, a vese alakú hűtőrács pedig immáron egy darabból készül, s mérete 40%-kal nőtt. A megnagyobbított emblémával ellentétben az első fényszórók keskenyebbek és vágottabbak lettek. Az oldalprofil szintén megváltozott, itt főleg az új hokiütő alakú alsó díszcsíkra gondolunk. A hátsó fertályon is karcsúsodtak a lámpatestek, amelyek már felül egy csíkban össze vannak kapcsolva.
A müncheni cég sorhatos benzin- és dízelmotorjai mellett egy V8-as és egy V12-es benzinmotor is szolgálatot teljesít a 7-es sorozat lemezei alatt. A már jól ismert és bevált 8 fokozatú automata váltó alapáras. A frissítés során az M760Li csúcsmodell részecskeszűrőt kapott. 585 lóerőt mozgósít a négy kerékre, a százas sprintidő ugyan szerényebb a maga 3,8 másodpercével, viszont a 6,6 literes motor csúcsnyomatéka továbbra is 850 Nm. Az új fejlesztésű V8-as benzinmotor mára 530 lóerőre képes.
A hetes sorozat hibridjei háromféle változatban érhetők el. A 745e mellett 745Le és 745Le xDrive variánsok is terítéken vannak. a 394 lóerős rendszerteljesítményhez 600 Nm-es forgatónyomaték társul. A tisztán elektromos hatótáv 50-58 kilométer közé tehető.
A dízel fronton nem változtak a teljesítményszintek. A 265 LE (730d), a 320 LE (740d xDrive) és a 400 LE (750d xDrive) korábbról már ismert – utóbbi esetben a soros hathengeres Diesel-motor ugyebár négy turbófeltöltővel büszkélkedhet.
A 7-es széria alapból kéttengelyes légrugózással érkezik. A topmodell és a plug-in hybrid variánsok egyedi karosszéria-hangolással büszkélkedhetnek. További extraként kérhető az aktív kormányzási segéd és dőlésminimalizáló rendszer.
Az átdolgozott beltérben a kormánykerék is megújult. E mögött 12,3 colos digitális felület található, amely a BMW Live Cockpit Professional névre hallgat. Középen 10,25 colos kijelző kapott helyet, és a központi rendszert az érintőpaddal, a kormánygombokkal, hanggal vagy gesztikulálással is vezérelhetjük.
A vezetéstámogató rendszerek terén immáron megtalálható az összes figyelmeztető és beavatkozó rendszer, az intelligencia következő szintjét jelenti a forgalomfigyelő megléte és a forgalommal szembeni felhajtásra figyelmeztető jelzés is. A parkolósegéd pedig már nemcsak be-, hanem kiállni is ki tud helyettünk.