WRC

Szoros küzdelemben Evans vezeti a Monte-Carlo-ralit

2020.01.25.

A szombati nap végén az első három helyezettet 7 másodperc sem választja el egymástól.

Elfyn Evans és Sébastien Ogier háromszor is váltotta egymást az összetett élen szombaton, mielőtt végül a brit zárta az élen a napot, az előnye 4,9 másodperc a toyotás csapattársa, és 6,4 Thierry Neuville (Hyundai) előtt. A belga remekül vezetett szombaton a négy gyorsaságiból hármat megnyert, de ez is kevés volt ahhoz, hogy megszerezze a vezetést. Holnap rendkívül izgalmas küzdelemre van kilátás, mindhárman megnyerhetik a versenyt.

Reggel szöges téli gumikkal mentek a pilóták, mivel az alapvetően száraz aszfalton voltak havas, jeges részek is a magasabban fekvő területeken. Ogier az első szakaszon növelte az előnyét az élen, de aztán Evans átvette tőle a vezetést a nap közepi szerviz előtt.

A napsütés hatására délutánra olvadni kezdett a jég, és egyes nedves részek is szárazzá váltak, ezért a versenyzők nagyobb tempót tudtak diktálni a festői szépségű helyeken vezető, délelőtt már teljesített gyorsaságikon a francia Alpokban. Evans és Ogier ott folytatta, ahol délelőtt abbahagyta: az első délutáni szakasz után a francia vezetett, aztán a második után már a brit, immár harmadik alkalommal az idei Montén. Pedig az utolsó szakaszon Evans az árokba is becsúszott a Toyota Yarisszal, de ezzel sem vesztett sok időt.

"Az utolsó jeges kanyarban kicsit túl optimistán nyomtam a gázt, és lesodródtam az útról. Ezzel elhasználtam a szerencsekártyámat erre a hétvégére – mázlim volt, mert semminek nem mentem neki az árokban. Mindent egybevetve ez egy jó nap volt számunkra, remek érzés vezetni a versenyt. Eddig elégedett vagyok a hétvégével: az autó nagy önbizalmat ad nekem, és a csapat is nagyon jól dolgozik. A délutáni etap nehezebb volt ma, a versenytársainkhoz hasonlóan slick gumikat tettünk fel, de ezek a jeges szakaszokon nagyon nem tapadtak. A délutáni első szakaszon kissé túl óvatosan vezettem, aztán a másodikon meg túl optimistán azon a bizonyos jeges kanyarban. Holnap még nagy küzdelemre számítok, koncentráltnak kell maradnom, és még nem szabad a végeredményre gondolni” – nyilatkozta Evans a nap végén.

Ogier a jeges részeken nem akart felesleges kockázatot vállalni, ezért vesztette el a vezetést. „Az utolsó szakaszon túl óvatos voltam, ami túl sok időbe került. De a különbség még mindig csekély az összetettben, minden holnap fog eldőlni. Még van esélyünk nyerni”- nyilatkozta a hatszoros világbajnok.

Neuville a péntekhez képest szombaton pontosabb információkat kapott a jégkémeitől, akik pár órával a versenyzők előtt mérik fel a pályaviszonyokat. „Még mindig harcban állunk a győzelemért, ami pozitív, elégedettek vagyunk a mai teljesítményünkkel. A jégkémektől jövő információk ma javultak, ezért magabiztosabban tudtam nyomni a gázt. Az utolsó szakaszon mindent kiadtam magamból, nem tudtam volna gyorsabban menni” – nyilatkozta a Hyundai versenyzője.

Az első három helyezett mögött hatalmas szakadék tátong az összetettben, a negyedik helyezett Sébastien Loeb ugyanis már több mint 2 perccel van lemaradva az élmezőnytől. A kilencszeres világbajnok a napi utolsó szakaszon egy jeges kanyarban meg is pördült a Hyundai-jal, ott, ahol Evans az árokba csúszott. Loeb hibájának is köszönhetően Esapekka Lappi (Ford) egyre jobban megközelítette a francia legendát, az összetettben már csak 14 másodperccel van lemaradva tőle.

Az első WRC-s, királykategóriás vb-versenyét futó Kalle Rovanperä biztosan tartja a hatodik helyet a Toyotával, a gumiválasztásnál mindig a biztonságot helyezte előtérbe, ezért délután is fönt hagyott két szöges gumit átlósan a Yaris WRC-n.

Szombaton az Alpes-Maritimes hegyen fog befejeződni a verseny két gyorsaságival, melyek közül az egyik átvezet a legendás Col de Turini hágón. Összesen 63,5 km-t kell majd megtenni, az eredményhirdetést vasárnap a monacói öbölnél tartják.

Az összetett állása szombat este:

1. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 2h28m35.1s

2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +4.9s

3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +6.4s

4. Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m24.3s

5. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +2m38.4s

6. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +3m27.3s

7. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +10m31.1s

8. Eric Camilli/François-Xavier Buresi (Citroën C3 R5) +11m15.2s

9. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +12m13.7s

10. Nicolas Ciamin/Yannick Roche (Citroën C3 R5) +12m39.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.18
Összesen 833 alkalommal állapítottak meg jogsértést a rendőrök a buszok és teherautók egyhetes....
2020.02.18
Az autógyártói kereslet növekedése miatt február közepén már csaknem 12 ezer dollárba került egy....
2020.02.18
A martorelli SEAT üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és....
2020.02.18
A világ és Magyarország autóipara, a nemzetközi és hazai autósport egyre többször, egyre aktívabb..
2020.02.18
Kettős AUTOBEST-siker az Opelnek: a tegnapi díjátadón, Mainzban, Michael Lohscheller elnök-....
2020.02.18
– Saját termelési helyszínein is intenzíven halad az Audi teljes egészében szén-dioxid-semleges....
2020.02.18
A Toyota C-HR azon kevés szubkompakt szabadidőjárművek egyike, amelyek összkerékhajtással is....
2020.02.18
A Volkswagen a Genfi Nemzetközi Autószalon március 5-15 közötti közönség-napjain ünnepli a Golf GTD....
2020.02.18
ŠKODA ENYAQ: ez a ŠKODA első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljének neve, amely már a....
2020.02.17
Városba? Áh, dehogy! Autópályára? Nem. Akkor? ..