fejlesztések

Tehervonat-automatizálás: együttműködik a Knorr-Bremse és a Thales

2022.11.11.

A vasúti fékrendszerek és egyéb, kritikus rendszer fejlesztésében és gyártásában világelső Knorr-Bremse és a fejlett közlekedési technológiákban élvonalba tartozó Thales szándéknyilatkozatot írt alá, amelynek értelmében együtt fejlesztik a mozdonyvontatású teher- és személyvonatok digitális vonatüzemeltetési rendszereit.

 

A 2030-as európai klímacélok elérése érdekében a vasútnak kell az elsődleges teherszállítási formává válnia. A Thales és a Knorr-Bremse azon dolgozik, hogy a szektor az automata, digitális funkcióknak köszönhetően hatékonyabb, versenyképesebb és rugalmasabb legyen a közúti és légi szállítással szemben - ezt a célt szolgálja a két társaság együttműködése.

Az automata üzemeltetés több szempontból is előnyös: a munkaerő- és az energiafelhasználás is hatékonyabb, javul a teljesítmény és a pontosság. A vonatok érkezési ideje is jobban tervezhető, mivel az automata rendszerek figyelembe veszik a pálya vonalvezetését és egyéb tulajdonságait, földrajzi adottságait, a forgalmi helyzetet, a fékezési teljesítményre és tapadásra ható tömeget és terheltséget, ezen adatok alapján számolva ki az optimális vonatvezetési paramétereket.

Az ehhez szükséges adatokat jelenleg manuálisan kezelik, a digitális és automata funkciókkal viszont jelentősen hatékonyabbá válik nemcsak a monitorozás, de az adatgyűjtés és -feldolgozás is. Ezt a feladatot a jövőben érzékelők látnák el valós idejű adattovábbítással, pontos és folyamatosan frissülő vonatvezetési tanácsokat szolgáltatva a vezetőnek. Az automata rendszerek nagymértékben segítik a mozdonyvezetők munkáját, és hozzájárulnak a vasúti teherszállításban tapasztalható szakemberhiány csökkentéséhez is.

Nicolas Lange, a Knorr-Bremse igazgatóságának elnöke azt hangsúlyozta: az automata vonatüzemeltetés új funkciói a hatékonyság növelésén túl az üzemeltetők számára optimálisabb életciklus szerinti költségeket jelentenek. „A Thales-szel történő együttműködésünkben hatalmas lehetőségek vannak, mivel együtt fejleszthetjük azokat a megoldásokat, amelyek lehetővé teszik a biztonságos és gördülékeny automata vonatüzemeltetést, a fenntarthatóbb energiafelhasználást és a még pontosabb szállítást.”

Dr. Yves Joanic, a Thales földi szállítási rendszerekért és fővonali jelzőberendezésekért felelős alelnöke azt mondta, a vasút teljes automatizálása ugyan még folyamatban van, de az ehhez szükséges technológia, köztük az automata vonatüzemeltetés gyorsan fejlődik. Ezek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a vasúti üzem teljesen automata legyen. A Thales-nek világos jövőképe van ebben a szegmensben és örömmel dolgozik együtt Knorr Bremsével az automata vonatfunkciók fejlesztésében.

Az Európai Bizottság 2020-as döntése értelmében 2030-ra legalább 18 százalékkal kell csökkenteni a közlekedésből és szállításból fakadó szén-dioxid-kibocsátást. Ehhez a vasúti árufuvarozást folyamatosan fejleszteni kell, hogy jobban megérje a légi, vagy teherautókkal végzett szállításhoz képest. A vasút az autókhoz és kamionokhoz képest egy utas-, vagy árutonnakilométerre vetítve tizenkétszer kevesebb energiát használt és tizenegyszer kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....