Lexus

Teljes titokban, de elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

2019.03.17.

Az év talán legfurcsábban álcázott prototípusát fotózták le valahol Japánban. A dolgok azonban okkal történnek: ez a papírautónak látszó tárgy például alighanem a Toyota-csoport egyik legmeghatározóbb újdonsága lesz az előttünk álló években.

A prototípusok álcázása mára külön művészetté nemesedett az autóiparban. Tudományos alapossággal megtervezett mintázatok tagolják értelmezhetetlenné a karosszéria vonalait és arányait, lámpa- és kilincshamisítványokat ragasztanak a lemezekre – vagy épp ellenkezőleg, pont csak annyit takarnak, hogy ne érje szó a ház elejét, de egyértelműen felismerhető legyen a típus. Jellemzően minél közelebb járunk egy modell bemutatásához, annál szellősebb, megbocsátóbb az álcázás.
 
 
Ha ebből indulunk ki, a japán Mag-X fotósának képein látható autónak legalább három éve van még a bevezetésig. Szó sincs finomkodásról, igényes kialakításról: a munkával megbízott formatervezők – vagy inkább szakmunkások? – egyszerűen fotókartonnak látszó lapokat ragasztottak a karosszériára. Ennek is megvan azonban a természettudományos magyarázata: az autó egy öszvér, azaz egy létező modell, amelyben egy-egy fődarabot kicserélve tesztelik egy leendő típus megfelelő komponenseit. Ilyenkor fontos, hogy még a márkát se tudjuk azonosítani, hiszen az öszvérek megjelenésekor rögtön tudni lehet, hogy valami nagy dobásra készül a gyártó.
 
Más kérdés, hogy inkább a jellegzetes nyílhegy formájú külső visszapillantó tükröt, a kihegyezett sarkú fényszórót, a motorházfedél hirtelen letörésben végződő belépő élét, esetleg a kilincset kellett volna elrejteniük. Így ugyanis egyértelmű, hogy a képeken egy Lexus ES látható – pontosabban ami megmaradt belőle, hiszen a hátsó oldalajtó jóval rövidebb, és a csomagtérfedelet is megcsonkították. A lemezek alatt tehát valami vadonatúj rejlik, annak fényében pedig, hogy a hűtőmaszkot egy hatalmas fóliával burkolták be, azt sem nehéz kitalálni, hogy a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos (BEV) személyautójának prototípusát fotózták le.
 
 
A képeket közlő japán Mag-X magazin ennél is többet vél tudni: szerintük az ES jó arasznyival rövidített padlólemezére (4650 x 1800 x 1450 mm) épülő modell valójában az IS utódja lesz. Mivel azonban az egyik modell első-, a másik pedig hátsókerék-hajtású, valószínűbb, hogy a cégcsoport jelenleg létező legmodernebb platformjából (TNGA-K) kiindulva önálló modellt fejleszt a Lexus, amely kizárólag villanymotorral lesz kapható. A Toyota már korábban bejelentette, hogy 2025-re összes típusa elérhető lesz „részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal”. Ennek az elektromos offenzívának lehet az egyik első tagja a villanymotoros szedán, melynek közúti tesztjeit láthatólag elkezdték.
Fotók: Lexus, Mag-X
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....