drift Európa-bajnokság

Tengelytörés miatt nem sikerült Kerényinek a címvédés

2015.10.28.

A múlt hétvégén a Slovakiaringen csaptak össze egymással Európa legjobb driftesei a 2015-ös King of Europe sorozat hetedik, záró állomásán. A háromszoros Európa-bajnok Kerényi Ádám számára nagy volt a tét, hiszen a sportág történetében először címet védhetett volna. Ám a technika közbeszólt, és a bíztatóan végződő edzések után az új versenykompresszor tengelyének törése miatt a Tomracing Motorsport versenyzője kvalifikálni sem tudott magára a versenyre.

Ahogy kezdődött, úgy végződött Kerényi Ádám számára a 2015-ös kontinensviadal, a King of Europe szezon. A háromszoros Európa-bajnokot ugyanis az év első felében technikai gondok hátráltatták – a lengyelországi versenyen el sem tudott indulni –, ám a nyári két futamgyőzelme után volt arra esélye az elmúlt hétvégén, hogy az utolsó, dupla pontos, Slovakiaringen rendezett versenyen a sportág történetében először címet védjen. A Tomracing Motorsport driftere ugyan 91 pontos hátrányban várta a futamot, ám az edzéseken annyira jól működött minden, hogy már-már mindenki bízni kezdett a csodában.

És ekkor a technika ördöge úgy döntött, Kerényi Ádám ne írjon sporttörténelmet. Az edzések legutolsó körének utolsó kanyarjaiban egy csattanást hallott a háromszoros Európa-bajnok, majd mindössze annyi erő maradt az autójába, hogy ki tudjon gurulni a pályáról. A címvédő álmok elszálltak, hiszen amikor a szerelők belenéztek a motorházba, azonnal látták, nincs tovább.

„Pedig semmi sem utalt arra, hogy végül így záródik számunkra a szezon. Csütörtökre mindent összepakoltunk, pénteken már jóval idő előtt megérkeztünk a Slovakiaringre. A 16 fős csapatom pillanatok alatt felállította a standot, elrendezett mindent, átnéztük az autót még egyszer, megtankoltuk, majd új gumikat raktunk fel rá. A sportág megalapítója, Keiichi Tsuchiya volt a meghívott versenybíró a hétvégén, ami jó hír volt a számomra, hiszen a pálya kijelölésekor pont az olyanoknak kedvezett, akik a teligázas, gyors driftet preferálják. Mint én, hiszen ez illik igazán a stílusomhoz. Az edzéskörök jól mentek, az utolsó három kanyaron már gázelvétel nélkül át tudtam hajtani. Ám az utolsó kör utolsó kanyarjainál egy fémes csattanást hallottam, és ennek következtében elment minden motorerő a BMW-ből. Nagy nehezen legurultam a pályáról, és amikor szerelőm, Tomi benézett a gépháztető alá, azonnal jelezte, vége mindennek, hiszen az új versenykompresszor meghajtó tengelye eltört, és ezt a helyszínen lehetetlen orvosolni. Nagyon csalódottak vagyunk, és a következő pár hétben alaposan átgondoljuk, hogyan és merre folytatjuk tovább” – jelentette ki Kerényi Ádám.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....
2025.07.16
Jelentősen felfutott a kínai autók értékesítése, 2024-ben 3559 kínai autó talált gazdára. A márkák....
2025.07.16
Beköszöntött az őznász. Ebben az időszakban nem ritka, hogy az állatok szokatlan időpontokban, akár....
2025.07.16
A legendás Nürburgringen folytatódott a kamion Európa-bajnokság, az EB negyedik futamával. A....
2025.07.16
Az Aumovio néven önálló vállalattá váló Continental Automotive üzletág újabb stratégiai lépést tett....
2025.07.16
Több mint 1100 sofőrt állítottak meg egy országos rendőrségi ellenőrzés során szombaton. Körülbelül....
2025.07.15
Az idei első félévben 0,4 százalékkal több motorbenzin és 0,5 százalékkal több gázolaj fogyott a....