járműértékesítés
A Tesla vezérigazgatója, Musk nyilvánvalóan rosszul számolt: abban reménykedett, hogy korábbi szövetségese, Donald Trump végül csökkenti a túlzottan magas indiai importvámokat.
A Tesla indiai piaci belépése után mindössze körülbelül 600 járművet rendeltek, ami megegyezik azzal a számmal, amennyit a vállalat világszerte négyóránként értékesített az év első felében.
A rendkívül magas importvámok az alapmodell árát az indiai vásárlók fájdalomküszöbén túlra hajtják.
Svájcban is lassan haladnak a dolgok: augusztusban mindössze 276 Teslát regisztráltak.
Egy Tesla megfizethetetlen az indiaiak számára
A lassú kereslet fő oka a magas importvámok, amelyek az indiai legolcsóbb Tesla modell árát több mint 6 millió rúpiára (ami 54 746 svájci franknak felel meg) hajtják. A Jato Dynamics információs szolgáltató adatai szerint az indiai lakosság fájdalomküszöbe egy elektromos autó vásárlásakor 2,2 millió rúpia.