e-autó

A Tesla fődizájner beszólt a BMW-nek, szerinte az i3 Ikea bútordarab

2013.12.09.

Franz von Holzhausen, a Tesla elektromos autógyártó cég vezető dizájnere az IKEA bútorokhoz hasonlította a BMW új elektromos autóját, az i3-at abban az interjúban, amelyet az AutoBild-nek adott Kaliforniában.

- Az i3 inkább egy Ikea bútordarab, mint egy dijáznolt bútordarab – fogalmazott meglehetősen nyersen  Hauke Schriebernek, az AutoBild riporterének kérdésére. Ugyanakkor dícsérte is a BMW elektromos autóját.

- Tisztán dizájn nézőpontból nézve az i3 egyedi autó, a belső kiképzése nagyon modern – nyilatkozta Franz von Holzhausen.- Nagyon letisztult, keskeny ülések. Tetszik, milyen anyagokat használtak fel a megépítéskor. Ha az i3-at az utcán látod, különösnek és nem megszokottnak látod. Én úgy gondolom, egy autónak nem kell ilyen funkyn kinézni. Az elektromos hajtás és az arányok elég egyedivé teszik.

Tesla S. Elhitetni a biztonságot.

Tetszik-e 15 hónappal a Tesla S megjelenése után az autó? Kérdezte a riporter a fődizájnert?

-Egy dizájner számára a munka sosem ér véget – hangzott a válasz.-  Milliméterekről van szó, apróságokról, valamikor azonban a munkát befejezettnek kell nyilvánítani, mert piacra dobják. Még mindig vannak apró részletek, amin változtatnék, az autó orra például. Az S modellt aerodinamikusnak kellett megalkotnunk, anélkül, hogy annak látszana.

BMW i3: a belsővel elégedett a Tesla fődizájnere.

Az interjúban a dijázner elárulta azt is, az X modell kész van, apró simítások vannak hátra, a következő, amin gőzerővel dolgoznak,  a "3rd Gen", a harmadik generációs modell.

-A tömegmodell, amely 2015-ben a 3-as BMW ellenfele lehet? – vágott közbe a riporter.

Franz von Holzhausen( jobbra) Kaliforniában nyilatkozott Hauke Schriebernek, az AutoBild riporterének.

- Az autóval meg akarjuk mutatni, valójában miről is van szó, tömegnek elektromos autót gyártani – fogalmazott. - Ez nem egy kis S modell lesz, nem akarjuk azt az utat követni, mint az  Audi, hogy ugyanazon arca van a különféle modelleknek. Előbb azonban ügyfeleinknek az optimális biztonságot kell megadnunk, utána tudunk különleges dizájnnal előlépni. Ez a BMW-nél az i3-al könnyebb – fogalmazott Holzhausen arra utalva, hogy a biztonságról a BMW még rég meggyőzte ügyfeleit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....