Renault Clio

Teszten az új hibrid Renault Clio

2024.02.10.

Impozáns orrkialakítással újult meg a magyarok egyik kedvenc kisautója, a Renault Clio. Az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett újdonságot hibrid hajtáslánccal teszteltük.

Hogy néz ki?

Szinte minden munícióját ellőtte a tervezőcsapat a kocsi orrának kialakításakor a lökhárítót két oldalról határoló farokszárny-szerű fénybumeráng igen látványos. Hátulról sokkal szerényebb az autó. Oldalnézetét a káprázatos egyedi felnik határozzák meg.

Renault Clio

Az utastérben sok a fenntartható forrásból származó és újrahasznosítható anyag, még felárért sem rendelhetünk bőrt. A tesztben szereplő csúcsmodell, az esprit Alpine üléseit újrahasznosított fonalakból készített, jó minőségű szövet borítja. A szórakoztató és információs technika, a kijelzők mérete és funkcionalitása nem változott az ötödik generáció ráncfelvarrásakor, de az okostelefonok már vezeték nélkül is csatlakoznak.

A karosszéria maradt 4053 milliméter hosszú, 1798 milliméter széles és 1439 milliméter magas. Csomagtartója 301 literes (979 literre bővíthető), az üléstámlák lehajtásával majdnem sík a raktér, a hokis táskám csak így fért be.

clio_belso

A vezető és párja kényelmesen ül - bár a sportülésekre panaszkodott a feleségem - a hátsó traktus felnőttekre szűken szabott, ott inkább gyerkőcök utazhatnak hosszabb távon.

Hogy megy?

A full hibrid E-Tech hajtáslánc ismerős: két villanymotort (a hajtó gép 36 kilowattos, a kisebbik 18 kilowattos motor valójában a nagyfeszültségű indítógenerátor) 1,6 literes szívó, 94 lóerős benzinmotor egészíti ki egy kuplung nélküli váltóval egyetemben (összesen 145 lóerővel és legfeljebb 148 + 205 Nm nyomatékkal gazdálkodhatunk). A villanymotorhoz két, a benzinmotorhoz négy fokozat tartozik. A Clio tisztán villannyal is képes haladni egy-egy rövid szakaszon, ezt 1,24 kilowattórás lítiumion-akkumulátora teszi lehetővé, amelyet a csomagtartó alá préseltek be. Ha teljesen lemerült, még akkor is elektromos módban indul a kocsi és tolatni is csak villannyal tud a Clio. Takarékos fogyasztását dicsérni tudom, a több mint 500 kilométeres teszten 4,8 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként, állandó fűtéssel és ülésfűtéssel.

clio_fogyasztas2

A hibrid Renault Clio álló helyzetből 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre, végsebessége 174 kilométer/óra.

Milyen vezetni?

Alapvetően csendes a 13 mázsás hibrid Clio működése, de ha sportosan hajtjuk, akkor meg kell barátkoznunk a hangosan felbőgő motor nem éppen kellemes zajával - a motor néha akkor is feltűnően és indokolatlanul hangos, amikor csak harminccal szédelgünk a pihenőövezetben. Ilyenkor amúgy tölti az akkumulátort. A két hajtás között észrevehetetlen az átmenet, az üzemmódok közötti váltások finomak. Jó vezetni, a kormány meglehetősen közvetlen és precíz - ha erőltetjük, enyhe alulkormányzottságot tapasztalunk -, a futómű azonban ezekkel a peres gumikkal túl kemény a hazai töredezett utakra. Felcsút környékén a hibátlan aszfalton nagyot autóztunk az Év Magyar Autója zsűrijével, ott a felfüggesztés feszessége áldás volt és nem átok. Az ország kevésbé kiemelt vidékein, a kátyúmezőkön már bajosabb a tempós haladás, az elöl MacPherson rugós, hátul torziós rudas futómű zavarba jön, az úthibák könyörtelenül átadják a csillapíthatatlan ütések fájdalmát. A fékek határozottak, az ADAC német autóklub tesztjén 100 kilométer/órás sebességről fékezve 32,9 méteren belül állt meg a Renault Clio E-tech.

clio_vezetes

Jól és ügyfélbarát módon dolgoznak a vezetősegédek, nem zaklatnak, a háttérben teszik a dolgukat.

Mennyibe kerül?

A Renault Clio minden szempontból felnőtt: garanciája öt évre (vagy 100 kilométerre) szól, ára a tesztelt esprit Alpine változatban meghaladja a 10 millió forintot. Szerencsére van olcsóbb változata is, a 65 lóerős belépő modell authentic felszereltséggel, aktuális kedvezménnyel 5,99 millió forintért vihető haza.

Kép és szöveg: Biró Csongor

clio_fogyasztasclio_csomagtartoclio2clio1clio_valtoclio_ulsek_alpineclio_muszerfalclio_hatotavclio1

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....
2024.02.21
Nehéz objektíven megmagyarázni a BMW XM létezésének jogosságát, de ha már itt van, csapjunk a lovak....