Continental

Több mint egymillió ember hal meg évente az utakon

2015.11.11.

A balesetek csökkentését tűzte ki célul a Continental legújabb koncepciója, a Vision Zero, melyet a hétvégén kezdődött WinterContact™ Családi Biztonságtechnikai Napokon mutattak be. A világ egyik vezető autóipari beszállítója belátható időn belül nullára csökkentené a halálos kimenetelű balesetek számát a vezetéstámogató rendszerek segítségével. A Continental cégcsoport hazai leányvállalatainál is számos olyan rendszer készül, mely a biztonságos közlekedést támogatja.

Aggodalomra ad okot az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legfrissebb jelentése. A szervezet nyilvántartása szerint 2013-ban 1,25 millió halálos kimenetelű baleset történt, ami megfelel a hat évvel korábbi szintnek. Ez azt jelenti, hogy a halállal végződő balesetek száma annak ellenére sem csökken jelentősen, hogy a motorizáció szintje 16 százalékkal nőtt 2007 és 2015 között, azaz folyamatosak a biztonsági fejlesztések.  Éppen ezért sokkal hatékonyabb lépésekre van szükség ahhoz, hogy megvalósuljon az ENSZ célja: 2020-ra felére csökkenteni a halálos balesetek számát.

Az ’50-es évektől kezdve napjainkig az autóval évente megtett átlagos futásteljesítmény ezerről 12 ezer kilométerre nőtt. Ennek hátterében nemcsak a technikai fejlődés áll, hanem az az egyszerű tény is, hogy a mobilitás egyre nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt az embereknek” – jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője. A Német Állami Közlekedési Hatóság szerint jelenleg csak Németországban 44 millió autó fut az utakon. Ezt azt jelenti, hogy a több mint 40 millió német háztartásban 1,1 darab autó jut minden egyes lakosra. A világ néhány országában ugyanakkor csak ezer lakosra számolható egy autó.

Az amerikai Nemzeti Autópályabiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint 2010-ben az Egyesült Államokban 242 milliárd dollárt tett ki az autóbalesetekből fakadó gazdasági kár. Emellett az USA-ban egyetlen nap sem telik el halálos baleset nélkül. A német Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint pedig 1953 óta 750 000 ember vesztette életét autóbalesetben Németországban, ami jóval több mint Frankfurt jelenlegi lakossága. A jelenlegi statisztikai adatok szerint 2013-ban 3 339 személy vesztette életét, míg 2014-ben 3 377 ember halt meg súlyos közlekedési balesetben Németországban. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan tíz ember veszti életét a német utakon.

Vision Zero: A Continental évek óta dolgozik a Vision Zero koncepción, melynek célja, hogy belátható időn belől nullára csökkentse a halálos kimenetelű balesetek számát. A koncepció fontos alappillérei közé tartozik a veszélyes közlekedési szituációk elkerülése, emellett a vezetéstámogató rendszerek fejlesztése és azok hatékonyságának növelése. Európában a halállal végződő balesetek száma 1980-2010 között Németországban 75 százalékkal, Svédországban 70 százalékkal, míg Görögországban 20 százalékkal csökkent. „A Continental-nál úgy gondoljuk, hogy a halálos balesetek számának eddigi csökkenéséhez nagymértékben hozzájárult az, hogy az elmúlt évtizedekben kötelezővé vált a biztonsági öv, az ABS, valamint a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer (TPMS)” – jegyezte meg Fodor Mónika, a Continental Konszern magyarországi kommunikációs és EBRD ország-koordinátora.

Ebben az évtizedben a számtalan biztonsági rendszernek köszönhetően (ABS, ESC, TPMS, AEBS stb.) az újonnan forgalomba helyezett autók jóval biztonságosabbá váltak. Ennek ellenére – az Európai Unió 28 tagállamának statisztikáit is figyelembe véve – még mindig nagyon sok halálos, vagy súlyos sérüléssel járó baleset történik az európai utakon, ami elsősorban arra vezethető vissza, hogy a biztonsági rendszerek egy bizonyos része nem tartozik hozzá az alapfelszereltséghez. A legtöbb vezetéstámogató rendszer azonban képes arra, hogy még az ütközés előtt felhívja a vezető figyelmét a balesetveszélyre. „Több tanulmány is bebizonyította, hogy például az elektronikus menetstabilizáló (ESC) akár 40 százalékkal képes csökkenteni a balesetek bekövetkezésének kockázatát” – hívta fel a figyelmet Fodor Mónika.  Kiemelte: hazánkban is folytat fejlesztéseket és gyárt olyan vezetéstámogató rendszereket a Continental, amelyek segítik a Vision Zero koncepció megvalósítását.

Magyar gyártás és fejlesztés: Az automotive üzletág budapesti és veszprémi gyárának szakemberei a WinterContact™ Családi Biztonságtechnikai Napok első hétvégéjén (november 7-8.) betekintést nyújtottak a látogatóknak azon fejlesztésekbe és gyártási folyamatokba, melyek a két telephelyen a biztonságos közlekedés támogatásának jegyében zajlanak. A veszprémi telephely egy tesztautón mutatta be azon fékvezérlőket, amelyekhez szoftvereket fejlesztenek és tesztelnek a gyárban. A budapesti üzem pedig - ahol autóelektronikai részegységek és mikroelektronikai áramköri modulok gyártása folyik – az esemény sajtótájékoztatóján mutatta be azokat kimagaslóan fejlett és innovatív technológiákat, amelyek a járműelektronika szinte minden területén jelen vannak és a biztonságos közlekedést támogatják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....