Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ | Autoszektor
Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ

2014.07.20.

Aktuális! A kerékpárosokra vonatkozó KRESZ szabályok is folyamatosan változnak.

A napokban is megjelentek a KRESZ-hez kapcsolódó olyan módosítások, amelyek a bicikliseket is érintik. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük ezt is az elején.

Számos olyan alapvető közlekedési szabály van, amiről kijelenthetjük, hogy sem az autósok, sem a biciklisek nincsenek vele teljesen tisztában. Pár ilyet szabályt fogunk átnézni, és gyakorlati oldalról is tisztába tesszük a dolgokat, remélve, hogy ezáltal is csökken a balesetek száma.

Elsőbbségadás!

Sok bringás gondolja úgy, hogy mivel ő biciklis, neki mindenhol elsőbbsége van. Ez természetesen nem igaz, hiszen ők is a közlekedés résztvevői, rájuk is vonatkoznak bizonyos szabályok, de mivel a biciklihez nem kell jogosítvány, ezekről sokszor nem is tudnak.

A jobbkéz-szabály a KRESZ egyik fontos építőkockája, és bizony a kerékpárosok nagy része nem kezeli a helyén ezt a szabályt. Pedig ez a szabály ugyanúgy vonatkozik a bicajosokra, mint az autósokra. Én is kerültem már többször olyan helyzetbe, ahol a bringás csak úgy átsuhant a kereszteződésen, pedig nekem lett volna elsőbbségem.

Ha D jármű egy kerékpáros, akkor ugyanúgy elsőbbséget kell(ene) adjon az A jelű járműnek
Forrás: www.autosuli.hu

Tehát ha nem tudunk meggyőződni arról, hogy a keresztező utcán haladó jármű elsőbbséget kell adjon nekünk biciklisnek, akkor inkább adjunk elsőbbséget minden jobbról érkező autósnak. Egyenrangú útkereszteződésben a balról érkezőkkel szemben elsőbbségünk van, de ettől még legyünk elővigyázatosak, mert sajnos jónéhány közlekedő utolsó mondata lehetne, hogy: "De nekem volt elsőbbségem."

A zebrán gyalogosként elsőbbségünk van az autókkal szemben, de a kerékpárúton nem feltétlen!

A képen látható a kerékpárosok számára elhelyezett elsőbbségadás kötelező tábla. Ilyen esetben kerékpárosként nekünk kell elsőbbséget adni az autósnak. Vagy szálljunk le a bicikliről és gyalogosként toljuk át a kerékpárt a zebrán, elsőbbséget élvezve így az autókkal szemben.

Körforgalom, mint veszélyforrás

A fenti helyzettel találhatjuk magunkat szembe városon belüli körforgalmaknál is.

Itt sincs elsőbbségünk az autósokkal szemben kerékpárosként!

Szóval csak óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.27
Éves szinten 26,34 százalékkal nőtt januárban az autóipari termelés Romániában - írja az economedia....
2024.02.27
Nem kellett messze mennie a Mercedes-Benznek, hogy a kompakt kategóriában is hadrendbe állíthassa....
2024.02.27
A GreenGo az eddigi budapesti szolgáltatási területét öt helyszínnel bővítette, így mintegy 300 000....
2024.02.27
Az autóipar fejlődésével egyre több, egykoron extrának számító technológia válik a mindennapjaink....
2024.02.27
Magánház udvarába zuhant a Budaörsi repülőtér közelében egy vitorlázó repülőgép kedd délután -....
2024.02.27
2023-ban 107 ezer 720 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,42 százalékkal....
2024.02.27
A világ legnagyobb autógyártója 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott, termékeket bemutató....
2024.02.27
Baleset miatt torlódik a forgalom az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Győrnél -....
2024.02.27
Ismét a belváros forgalmas közterületeit, illetve a szórakozóhelyek környékét ellenőrizték a....
2024.02.27
A Volvo Cars racionalizálja és egységesíti a teljesen elektromos autók modellneveit, összhangban a....