Tóbiás és Balambér a kerékpár lopás ellen! | Autoszektor
kerékpár

Tóbiás és Balambér a kerékpár lopás ellen!

2015.01.18.

Legyünk résen, nehogy lába kéljen! Egyszerű záraktól a GPS-es nyomkövetésig átnézzük a lehetőségeket kerékpárunk védelmére.

Tóbiás és Balambér a két kutyakölyök, a gyerekek meséken keresztül való szórakoztatása, és tanítása mellett, minden héten hoz egy jó tanácsot, amit a tudatos közlekedésre is odafigyelő szülők hasznosíthatnak a mindennapokban.

Ismerd meg Tóbiás és Balambér meséjét! Egy közlekedési kalandért kattints ide!

A kerékpár sokaknak jelent közlekedési eszközt. Segítik a hétköznapokban tulajdonosaikat és sok nyúzást viselnek el, de vajon mennyire vannak biztonságban, amíg gazdájukat várják a ház előtt?

Az utóbbi években is számos kerékpárnak veszett nyoma, és ezek az ellopott kerékpárok csak nagyon ritka esetben kerülnek vissza eredeti tulajdonosaikhoz. A legtöbb esetben szétszerelve végzik, vagy egy másik városban, esetleg országban futnak tovább. Hogy megőrizzük szeretett kétkerekűnket, sajnos védekeznünk kell a tolvajok ellen, de vajon hogy is tegyük ezt?

A kerékpár biztonsági zárak

A legjobb védekezés a lopás ellen, ha sosem hagyjuk őrizetlenül a kerékpárunkat, de ez ugye nehezen megoldható. Ha mégis erre kényszerülünk, vásároljunk kerékpárzárat. A kerékpárzárak között is található többféle variáns, amiket egy 1-től 12-ig tartó skálán osztályoznak védelmi szint szerint. Ezeket a védelmi osztályokat feltűntetik a zárak céduláin, így a vásárláskor akár e szerint is tudunk dönteni. 

A zárok három fő csoportra oszthatók: láncszemekből készült, sodronyból készült és merev acélprofilból készült zárak.

A láncszemekből készült zárak:
 

Az ilyen zárak előnye, hogy nagy átfogóképességüknek köszönhetően könnyen áthúzhatjuk a vázon és egy keréken, hogy egy hasonlóan masszív tárgyhoz láncoljuk vele kerékpárunkat. Hátránya, hogy nagy súlya miatt nehezen szállítható, de kis helyen elfér, és nagyobb fokú biztonságot nyújt

A sodronyzárak

A fenti képen látható zár különlegessége, hogy a sodrony körül egy páncél van, aminek köszönhetően nagyon nehezen vágható át. Ennek is hátránya, hogy nagy súlya miatt nehézkesebb lehet szállítani.

Az acélprofilból készült zárak:

Az acélból készült zárak általában merevek és ’U’ alakúak. Ezeknek hátránya, hogy átfogóképességük behatárolja a használatukat.

Milyen zárat használjunk?

A zár kiválasztásának egyik legfontosabb szempontja a szállíthatóság. A legtöbb motorkerékpárhoz tervezett modell itt bukik meg: ki cipelne 3-4 kg-os vasat a hátizsákjában! Bizonyos esetekben mégis van létjogosultságuk: ha minden nap ugyanott zárjuk a kerékpárt, akkor éjszakára akár ott is hagyhatjuk a zárat, azt szerencsére még nem lopnak! Emellett egy könnyű, hajlékony típust mindig vigyünk magunkkal, ha mégis be kell ugrani valahova útközben. Ha mindkettőt egyszerre használjuk, akkor kétszer olyan biztosak lehetünk abban, hogy órák múlva a helyén találjuk kerékpárunkat. Kétszer annyi idő feltörni, kétszer annyi szerszám kell hozzá (gyakran futniuk kell, ha nem jól sülnek el a dolgok), és szerencsére a tolvajok nem szeretnek sokat vacakolni. Így a rendőrök szerint is azt kerékpárt viszik el, amelyikkel a legkevesebb a munka. Természetesen a kerékpár értékéhez mérten válasszunk drágább, vagy olcsóbb zármegoldásokat! Például itt egy remek lista a fellelhető zárakról.

Vannak bringatulajok akik GPS nyomkövetőt alkalmaznak kerékpáruk védelmére (a zárak mellett), így ha esetlegesen a kerékpárt nem találják a helyén, akkor is van lehetőségünk, hogy megtalálják. Ezek a GPS rendszerek többnyire drága megoldások, de hatékonyak és akár láthatatlanok is lehetnek.

Hol zárjuk le a kerékpárt?

Keressünk forgalmas, helyet, ne dugjuk el a bringát, legyen a járókelők szeme előtt, így a tolvaj a lebukás veszélyétől tartva kisebb eséllyel fogja megkísérelni a lopást. Ne sajnáljuk az időt a megfelelő hely megtalálására, kiválasztására! Macerásabb dolog új bringa után nézni.

Egy bringa ellopása akkor a legkönnyebb, ha le sincs, zárva. Ez egyértelmű. Ilyenkor pedig egy bringalopás akár 10 másodpercen belül is megtörténhet, így tehát mindig zárjuk le bringáinkat, még ha csak 1 percre is ugrunk be valahova! És természetesen legyünk óvatosak!
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....