Forma-1

Todt szerint a Ferrarinak fájna a kiszállás

2017.11.28.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy érzi, a kiszállás fájdalmas lenne a Ferrari számára, ha a vörösök egyszer valóra váltanák fenyegetésüket, és tényleg búcsút intenének a királykategóriának.

Az olasz gyár a múltban több alkalommal is kijátszotta a „kiszálláskártyát”, ha egy szabályváltoztatás nem nyerte el a tetszését, a vezetőség pedig rendre igyekezett kompromisszumot találni, hiszen semmiképpen sem szerette volna elveszíteni a patinás gyártót. A Ferrari vezetői legutóbb a 2021-es motortervek ismertetésekor hintették el, ha nem tetszik nekik a választott irány, távozhatnak…



Az elnök, Sergio Marchionne elsősorban az alkatrészek egységesítése ellen kelt ki, mondván nem szeretne egy nemzetközi NASCAR-ban versenyezni. A tervek egyébként a Mercedes és a Renault tetszését sem nyerték el, ők azonban nem mentek olyan messzire, mint a vörösök.

A korábbi kétoldalú megállapodások értelmében 2020-ig egyik gyár sem távozhat az F1-ből, az azt követő időszakkal kapcsolatban viszont még nem született egyezség, vagyis 2021-ben szabadon távozhatnak. Az FIA első embere, Jean Todt, aki korábban hosszú ideig a Ferrari csapatvezetőjeként dolgozott, és volt meghatározó szerepe az istálló 2000-től 2004-ig tartó egyeduralmában, a fenyegetés kapcsán elmondta, csak remélni tudja, hogy a vörösök nem hagyják el a kategóriát.



A távozás ugyanis (túl azon, hogy a Forma–1 is veszítene) nekik is fájdalmas volna. - Attól tartok, hogy a Mercedes vagy a Ferrari távozni fog. Ez az ő döntésük. Egyértelmű, hogy senkit sem akarunk elveszíteni, a Ferrari pedig egy ikonikus márka. Az összes F1-es bajnokságban részt vettek, a kategória megalkotása óta, szóval nem szeretném, hogy távozzanak – nyilatkozta.

- Nem vagyok biztos abban, hogy jól járnának, ha elhagynák a Forma–1-et. A Ferrari számára ugyanis az utcai autózás mellett mindig nagyon fontosak voltak a versenyek is. Szóval, szerintem fájdalmas lenne számukra, ha nem szerepelhetnének a Forma–1-ben. De ez már nem az én felelősségem – magyarázta a francia szakember, majd zárásként hozzátette, a Ferrari 1981 óta meglévő vétójogának (amivel több szabályváltoztatást is megakadályoztak már) megtartásáról továbbra is tárgyalnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....