e-mobilitás
Gyorstöltő állomás a VW-től és az Eontól: A VDA a töltési hálózat gyorsabb bővítését szorgalmazza. (Fotó: VW)
Az autóipar szempontjából az államnak jobban elő kell segítenie a töltőhálózat bővítését, hogy minél több elektromos autó kerüljön az utcára. A Német Autóipari Szövetség (VDA) állásfoglalásában azt javasolja, hogy 2025-ig ötmilliárd euró áramoljon be az állami és magán töltőpontokra, mint "erősítő finanszírozásra". Számos további finanszírozási javaslatot tartalmaz, köztük egy új falbox-programot az otthoni privát töltőpontokhoz. Pályázatot kell kiírni a tehergépjárművek és autóbuszok nagy teljesítményű töltőpontjainak hálózati kiépítésére is.
„Az átfogó és hatékony töltési infrastruktúra az e-mobilitás sikerének kulcsa, és az is marad” – mondta Hildegard Müller, a VDA elnöke. Ismét felszólította a szövetségi kormányt egy "csúcstalálkozóra" a benzinkutak üzemeltetőivel, a lakásiparral és más érintett felekkel. A terjeszkedés felgyorsításához konkrét tervre van szükség.
A szövetség számításai szerint 2021 végéig körülbelül 22 elektromos autónak és konnektoros hibridnek kellett osztoznia egy-egy töltőponton. Egy évvel korábban ez a szám 13 volt. A Szövetségi Hálózati Ügynökség adatai szerint február elején országszerte bő 55.000 nyilvános töltőpont működött Németországban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!