francia piac
2020-ban 25 százalékkal zuhantak az újautóeladások Franciaországban, a hiány több mint félmillió autó. Ritka kivételtől minden gyártó érintett a visszaesésben.
Verhetetlen a PSA
A Peugeot 208-as iránt töretlen volt a kereslet egész évben, a benzines és dízel változatok mellett az elektromos verzióból is sokat rendeltek. Bár a 3008-as iránt megcsappant a kereslet, mégis van másik Peugeot a dobogón: a 2008-as bronzérmet szerzett a 2020-as versengésben. Az 308-as és az 5008-as veszítettek a népszerűségükből, a 108-as azonban javított egy évvel korábbi eredményeihez képest. Az Opelnek és így a PSA-nak jó hír, hogy a Corsa iránt élénkül a kereslet, a modell a 19. helyről a 16-ikra lépett elő. A Citroën nem ismételte meg a 2019-es teljesítményét, míg a C3 és a C5 Aircross jól tartotta magát, a C3 Aircross lemaradt a Renault Capturtől és 2008-tól. A C4 Cactus eladásai több mint a felére csökkentek. A DS jó évet zárt, egyre több DS 7-est adtak el belföldön, a DS 3 Crossback pedig bekerült a top ötvenbe Franciaországban.
Ami a Fiat Chrysler (FCA) csoporttal való jövőbeni szövetséget illeti, csak a Fiat tudta felébreszteni a pangó értékesítést a Pandával és a kifutó klasszikus 500-assal.
Zoe a siker kovácsa
A modellek közül kétségtelenül a Zoé nyerte a 2020-as évet azzal, hogy a harmincadik helyről a kilencedikre verekedte fel magát. Eladásai számát megduplázta egy év alatt, ez kevés modellnek sikerült. A rombuszos márka többi képviselője ellenállt a válságnak, a Clio, a Captur és a Twingo is meglehetősen jól fogyott tavaly. Ha a két Clio generációt együtt nézzük (négyes és ötös), a Clio meg is előzte a 208-ast. A Renault-modellek közül csak a Mégane, a Kadjar, a Scénic és a Talisman teljesítménye gyengült. A Daciák iránt sem élénkült a kereslet, az új Sandero azonban 2021-ben okozhat meglepetést. A Renault-Nissan szövetségen belül sikeres még a Juke, amely feledteti a Micra félszeg karrierjét.
A Golf nincs sehol
A francia autópiacot egyértelműen a francia márkák dominálják. A Volkswagen sok autót ad el ugyan, de a Golf lemaradt a versenyben, a T-Roc, a T-Cross és a Tiguan is előrébb végzett a rangsorban. A Volkswagen-csoport autói közül a szabadidő-autók a legkedveltebbek, a Seat Arona, a Skoda Kamiq és a Skoda Karoq is jól fogyott. A japán Toyota hibridjei kelendők, főleg a Yarist és a Corollát választották sokan. A prémium modellek között a Kecskeméten is gyártott Mercedes-Benz A-osztály, az egyes BMW és a Volvo XC40 népszerű a franciák körében.
A környezetvédelmi szigorítások és az állami támogatások révén újabb lendületet kapott az elektromos- és hibrid autók piaca Franciaországban. A hibridek dupláztak, az elektromos autók tripláztak, a konnektoros hibridekből pedig négyszer több kelt el, mint 2019-ben.
Top 10 márka Franciaországban 2020-ban
1. Renault (314 630 autó) 19,07% piaci részesedés
2. Peugeot (301 935) 18,3%
3. Citroën (162 688) 9,86%
4. Volkswagen (97 784) 5,93%
5. Dacia (97 170) 5,89%
6. Toyota (89 727) 5,44%
7. Ford (55 219) 3,35%
8. Mercedes-Benz (52 570) 3,19%
9. BMW (45 478) 2,76%
10. Audi (45 360) 2,75%
Top 10 modell Franciaországban 2020-ban
1. Peugeot 208 --- 97 796 autó
2. Renault Clio IV --- 84 031 autó
3. Peugeot 2008 --- 66 698 autó
4. Citroen C3 --- 58 547 autó
5. Renault Captur --- 54 597 autó
6. Dacia Sandero --- 53 354 autó
7. Peugeot 3008 --- 45 165 autó
8. Renault Twingo --- 43 116 autó
9. Renault Zoe --- 37 409 autó
10. Peugeot 308 --- 36 575 autó
Forrás: CCFA, AAA