Mercedes
Az autóipar és a vegán világ első ránézésre egymástól távolinak tűnhet: az autók nem éppen környezetbarát tulajdonságaikról ismertek, még akkor sem, ha elektromosak. Az utóbbi években azonban nőtt a fogyasztási cikkek környezeti fenntarthatóságával kapcsolatos társadalmi tudatosság, és ez a járművekre is kiterjed. Ennek eredményeként az autógyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak termékeik és gyártási gyakorlataik környezetbarát tulajdonságaira.
Idén a Mercedes-Benz olyan mérföldkőhöz érkezett, amelyet eddig egyetlen autógyártó sem ért el: az iparban elsőként elnyerte a Vegan Society, a világ vezető vegán szervezetének Vegan Trademark elismerését. A Vegan Society-t 1944-ben Donald Watson alapította az angliai Birminghamben.

Az alapító maga alkotta meg a „vegán” kifejezést is, a már létező „vegetáriánus” szó első és utolsó betűinek kombinációjával. A vegán védjegyet 1990-ben vezették be, mint egy felismerhető szimbólumot, amely megkönnyíti a mindennapi fogyasztók számára a vegán termékek azonosítását. Azóta több mint 70 000 termékre alkalmazzák 68 különböző országban: háztartási cikkekre, élelmiszerekre, kozmetikumokra és még sok másra, most már autókra is, a Mercedesnek köszönhetően.
A Mercedes-Benz nemrégiben nagy előrelépést tett az állatbarát gyártási gyakorlatok terén: világszerte elsőként kínál független szervezet által hitelesített vegán belső berendezéseket. A kérdéses szervezet a Vegan Society volt, amely a GLC EQ Technology belső terének átfogó tesztelési folyamata után adta meg a Mercedesnek a tanúsítványt.
A jármű „vegán csomagot” kínál, amely számos vegán, puha tapintású anyagot tartalmaz, amelyeket a belső tér minden részén felhasználnak, például az üléskárpitok, a napellenzők, az oszlopok, a szőnyegek, az ajtóborítások és a tetőbélés. A tanúsítás igazolja, hogy a felhasznált anyagok egyike sem állati eredetű.

Nem csak az anyagok maguk kaptak teljes vegán minősítést, hanem az azok előállításához szükséges gyártási folyamat is. A Vegan Society értékelése megerősítette, hogy az autó belső terében alkalmazott anyagok gyártása és feldolgozása során egyetlen állati eredetű összetevőt sem használtak.
A szójabab alapú vezetékek kérdése és a „vegán bőr” körüli vita csak néhány a sok buktatóból, amelyekkel az autógyártók szembesülnek, amikor környezetbarátabbá akarnak válni. Bár a Mercedes sikere az állatjólét szempontjából jelentős, óvatosnak kell lennünk, amikor ezt általános fenntarthatóság szempontjából előrelépésként értékeljük. A szintetikus anyagok nem feltétlenül jobbak, sőt, a bolygó számára akár rosszabbak is lehetnek, mint a valódi bőr. Mindazonáltal, mivel a bőr alternatívái egyre elterjedtebbek az autóiparban, a Mercedes elismerése továbbra is figyelemre méltó mérföldkőnek számít.

