Hidrogén hajtás

Történelmi léptékű hidrogénbusz megrendelést kapott a Toyota-CaetanoBus

2023.04.02.

A Toyota Caetano Portugáliához tartozó CaetanoBus 60 darab Toyota üzemanyagcellás hidrogénüzemű elektromos autóbuszt szállít majd a Deutsche Bahn (DB) buszrészlegének, a DB Regio Busnak. Az első H2.CityGold városi buszok egy éven belül forgalomba állnak. Ez az eddigi legnagyobb hidrogénbusz megrendelés Európában.

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztőjeként a Toyota kínálatában a személyautó mellett (Mirai) hidrogénhajtású kis- és nagyteherautó, busz, targonca, vonat és hajók is szerepel. A portugál székhelyű Toyota leányvállalat CaetanoBus és a Deutsche Bahn által aláírt szerződés a valaha volt legnagyobb hidrogénüzemű elektromos buszok szállítására vonatkozó szerződés Európában. A 60 üzemanyagcellás városi busz megrendelése része a Deutsche Bahn azon törekvésének, hogy előmozdítsa klímasemleges vállalattá alakítását, összhangban azzal a célkitűzésével, hogy 2038-ig fokozatosan kivonja az összes dízel buszát. A DB Regio Bus a legnagyobb buszszolgáltató, amely Németországban évente mintegy 470 millió utast szállít.

A több márkanév alatt futó H2.City Gold egy alacsonypadlós könnyű hidrogénbusz alumínium karosszériával – immár 120 darabotrendeltek belőle Európa-szerte. 2024-től a Toyota üzemanyagcellás modul második generációjával szerelik fel őket. Ez a legújabb generáció kompaktabb, könnyebb, még hatékonyabb és nagyobb teljesítménysűrűséget biztosít, mint az előző. A CaetanoBus és a Toyota Motor Europe mérnökei azt is lehetővé tették, hogy az üzemanyagcella elemekből felszabaduló hő gyorsabban felmelegítse a buszt, és nagyobb kényelmet biztosítson a vezetőnek és az utasoknak.

A H2.CityGold buszok 12 méter hosszúak, 34 ülőhellyel és 47 állóhellyel rendelkeznek. Az utastérben nincs lépcső, és 2 méter széles teret kínál a kerekesszékek számára. Számos elektronikus biztonsági rendszer van beépítve, például arra, hogy figyelmeztesse a vezetőt járművekkel, gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való esetleges ütközésre. Egy hidrogén-tankolással a járművek 350 (téli) és 550 (nyári) kilométer közötti távot tudnak megtenni, így ideálisan helyettesítik a dízel buszokat városi és városközi útvonalakon. Sőt, míg a tisztán elektromos buszok leállási ideje 4-6 óra a teljes feltöltéshez, addig a hidrogénbuszoknak mindössze 10 percre van szükségük ahhoz, hogy teljesen feltöltődjenek hidrogénnel.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..
2025.12.14
A teljesen elektromos gépkocsi több mint 700 km-es hatótávolsággal rendelkezik ..
2025.12.14
Elérte a Budapest Airport a tizenkilencmilliós utasforgalmat. Ez újabb rekordot jelent a 75 éves....
2025.12.14
A 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencián Szegeden szóba került egyebek mellett a BYD épülő....
2025.12.14
Jövőre több újdonság is lesz az autópályák használatában, és ezeket sokan nem ismerik - közölte az....
2025.12.14
A Wizz Air elérte a 60 milliós utasforgalmat Magyarországon, külön köszöntötték a 60 milliomodik....
2025.12.14
A 2050-re elérendő nettó zéró kibocsátás felé vezető úton a BMW Group 2035-re új mérföldkövet....
2025.12.14
Három személyautó és egy kisbusz ütközött az 53-as főúton Balotaszállás és Kiskunhalas között....