járműsport

Tovább erősíti az elektromos autósport iránti elkötelezettségét a CUPRA

2022.12.13.

Szinte újra feltalálta az autósportot – és aratott számos győzelmet – a CUPRA az elmúlt négy év során. Kifejlesztette e-Racer versenygépét, azaz a világ első tisztán elektromos hajtásrendszerű túraautóját, illetve olyan viadalokon ért el sikereket, mint az FIA ETCR és az Extreme E sorozat futamai. A CUPRA olyan márka, amely génjeiben hordozza a versenyzést, komoly ambíciókat táplál a hosszú távon fenntartható autósport iránt.

A CUPRA törekvése, hogy 2030-ra teljes egészében elektromos márkává váljon, készen áll fejlődése következő szakaszára, és a 2023-as szezonban az ABT gárdájával közösen áll rajthoz a Formula E, vagyis a világ vezető elektromos autóverseny-sorozatának mezőnyében. Magától értetődő lépés ez a CUPRA számára, amint át szeretné formálni az autóversenyzés világát, bizonyítva, hogy az elektromosság és a teljesítmény tökéletesen illenek egymáshoz.

Az ABB FIA Formula E – a világ első tisztán elektromos FIA-világbajnoksága, illetve az egyetlen olyan sport-kategória, amely már indulása óta nettó nulla-kibocsátás minősítéssel rendelkezik – és a CUPRA ugyanazon géneken osztozva egyaránt igen sokszínű, ám azonos beállítottságú közönséget szólít meg. A technika- és innovációrajongók e csoportjában szinte egyesül a fizikai és a digitális világ. Akárcsak a CUPRA, hivatalos blokklánc-versenyjátékával a Formula E is jelen van a metaverzumban, miközben mindkét márka olyan érdeklődőket szólít meg, akik egyszerre értékelik a hosszú távú fenntarthatóságot, illetve fordulnak szenvedéllyel a versenyzés és a teljesítmény felé.

„A versenyzés a CUPRA génjeinek meghatározó eleme – mi pedig azért állunk rajthoz, hogy győzzünk” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója. „Itt az idő, hogy megtegyük a következő nagy lépést, és csatlakozzunk a világ legnagyobb elektromos autósport-sorozatának mezőnyéhez, magam pedig alig várom már, hogy az ABT CUPRA Formula E csapata a világ legikonikusabb városainak szívében versenyezhessen. A Formula E egyedülálló versenysport-platform a világ vezető autógyártói számára, hogy intenzív érzelmeket ébresztve továbbra is igazolják: az elektromos autósport korántsem unalmas, sokkal inkább az extrém teljesítmények sportja.”

Robin Frijns (Hollandia) és Nico Müller (Svájc) pilótákat szerződtetve 2023-ra, az ABT CUPRA Formula E csapat részvétele az elektromos versenyplatformok „királykategóriájában” – a márka műszaki innovációs képessége globális bemutatásának a Formula E kínálta lehetőségével – óriási hatást fejthet majd ki a márkára. A csapat fő partnereiként az ABT és a CUPRA ismét megerősítheti kapcsolatát, a hajtásrendszer-technikát pedig a Mahindra Racing szállítja.

A CUPRA az Extreme E sorozatban már együttműködik az ABT gárdájával, mindkét márka az elektromos versenyzés úttörőjének számít. Az ABT jelentős sikereket ért el a Forma-E-ben saját csapatával, a CUPRA pedig az e-Racer, a világ első tisztán elektromos túraautója kifejlesztésével indult el az elektromos autósport útján. Jelenleg is zajló együttműködésük a CUPRA és az ABT azon közös víziójának bizonyítéka, amely az autó-motorsport világának a villamosítás kínálta „újrafeltalálásáról” szól.

Az e-Racer megalkotása után a CUPRA is csatlakozott az FIA ETCR Világkupához – azaz a világ első tisztán elektromos túraautó-bajnokságához –, ahol a csapat 2021-ben és 2022-ben is „duplázva”, egyaránt megszerezte a pilóták és a konstruktőrök bajnoki címét. 2022-ben a CUPRA EKS pilótái végeztek az első három helyen a szezon összesítésében. A CUPRA e-Racer már második egymást követő éve a sorozat messze leggyorsabb és legmegbízhatóbb autójának bizonyult.

A CUPRA részvétele az Extreme E sorozatban – vagyis az éghajlatváltozás által fenyegetett természeti környezetet hangsúlyozó, globális elektromos SUV-terepversenyeken – harmonikus kiegészítése azon útjának, amelyen az évtized végére kialakítandó elektromos kínálata felé halad. Mindeközben a márka maradéktalanul osztja a versenysorozat szervezőinek meggyőződését arról, hogy fontos kiemelni az éghajlatváltozás okozta problémákat.

2018-ban a CUPRA újra akarta értelmezni az autóversenyzést, s néhány nagyot álmodni merő, elkötelezett személynek köszönhetően – a versenyteljesítménnyel szemben támasztott kihívásaival – ezután is úttörő szerepet játszott új sportágak indításában – új érzelmeket ébresztve és újszerű élményeket kínálva.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....
2024.04.15
A Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkja a nemzetközi hallgatóknak is új lehetőségeket....
2024.04.15
A modern járművek által generált adatmennyiség elképesztő méreteket öltött, akár óránként 19....