Toyota Century SUV
A Toyota szeptemberben tárta a nagyközönség elé a legújabb Centuryt, annak is a SUV változatát. A kínai piacra szánt SUV-ot pedig két hónappal később, novemberben mutatták be a kantoni autókiállításon. A Century-k alapvetően Japánban használt előkelőség és státusszimbólum, eleddig csak a második generációs G50-es luxuslimuzint exportálták nagyon korlátozott számban európai, amerikai és ázsiai piacokra. Az új, 3,5 literes V/6-os plug-in hibrid SUV-val pedig legelőször Kínát vették célba.
Talán nem meglepő, hogy a Toyota éppen Kínát vette célba előkelőségben a Rolls-Royce, Bentley vagy Maybach méltó versenytársaként számon tartott elitautójával. De az meglepő, hogy Kínában majd kétszer drágábban kínálják a vásárlóknak, mint odahaza, miközben Kínában a hazai gyártású személygépkocsik többnyire jóval olcsóbbak a nyugati, japán vagy dél-koreai márkáknál. Bár az is igaz, hogy akad ott olyan luxuskategóriás modell, amely árban és kivitelben egyaránt vetekszik a jól és régóta ismert patinás külföldi vetélytársakkal.
A közétett árlista szerint a Toyota Century SUV közel kétmillió jűanba, azaz 277 ezer dollárba kerül Kínában, ami átszámítva mintegy 95 millió forintnak felel meg. Japánban viszont ugyanezt a luxusatót jóval olcsóbban, 167 ezer dollárért lehet megvásárolni, vagyis közel 57 millió forintért.
A Toyota kínai árképzése nagyon elüt például Volkswagenétől. Mostanság kezdődött meg Kínában az ugyancsak nem olcsó kategóriába tartozó a Volkswagen ID.7 Vizzion modellek értékesítése, de ott nagyjából kétszer olcsóbban vehető meg az autó, mint Németországban. A modell ára Kínában átszámítva 11,4 millió forintnak felel meg, Németországban pedig 21,4 millió forintról indul. A rendkívüli árkülönbség annak ellenére adódik, hogy a két modell nagyrészt azonos, bár a jellemzőik kissé eltérnek, illetve az európai és észak-amerikai piacra szánt Vizziont Németországban, a Kínában eladandót pedig Kínában gyártják.
A Toyota amúgy opcionális stíluscsomagot kínál a két és fél tonnás Century kínai vásárlóinak. Az ajánlat a több között 22 colos kerekeket, fekete karosszériaszínt, piros féknyergeket, fenyőfurnér belső díszítést és több más pluszkelléket is tartalmaz. Ennek a csomagnak az ára 290 000 jüan. Többé-kevésbé ugyanennyibe kerül Kínában a legújabb, 686 lóerős BYD Leopard 5 SUV. A Centuryt egyébként a Lexus márkakereskedői hálózatán át fogják értékesíteni Kínában.
A Toyota Centuryt 1967 óta gyártják, és ez idő alatt a cég formatervezői csak kisebb változtatásokat tettek az autó külsejében és belsejében: 1997-ben, majd 2018-ban hajtottak végre „kozmetikiai beavatkozásokat”. Az arany főnixmadaras emblémával ellátott reprezentatív Century Japánban a császári család hivatalos autója, de a kormány tagjai is használják, beleértve a miniszterelnököt, illetve prímpozícióban lévő üzletembereknél is előfordul. Az első generációs Centuryba kizárólag V8-as motorok voltak, a második generációban már 12 hengeres kivitelben gyártották egészen 2018-ig, amikor is visszatértek a nyolchengeres, de már hibrid hajtással megspékelt motorokhoz.