Alternatív meghajtás

A Toyota és a DRIVR 100 hidrogénüzemű taxit állított szolgálatba Koppenhágában

2021.11.27.

A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó és menet közben a levegőt tisztító taxit állított szolgálatba Koppenhágában: a zöld kezdeményezés a város 2030-ra kitűzött károsanyag-kibocsátástól mentes taxikra irányuló politikai céljainak támogatását célozza, rámutatva arra, hogy a  taxiipar a zöld átállás kulcsfontosságú mozgatórugója.

Dániában már javában zajlik az taxiszolgáltatások zöld átalakítása. A dán kormány célja, hogy 2025-től egyetlen új taxi se bocsátson ki szén-dioxidot vagy szennyezze a levegőt, és 2030-ra minden üzemelő taxinak zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie. Ennek jegyében a Toyota és a DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 hidrogénüzemű taxit (első és a már Magyarországon is elérhető második generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókat) állított szolgálatba Koppenhága utcáin, ezzel támogatva a zöldebb taxiiparra irányuló politikai célokat.

Fotó: Toyota

Amikor 2025-ben valaki beül egy új taxiba Koppenhágában, az nem bocsáthat ki sem széndioxidot, sem bármilyen légszennyező anyagot. Ez a dán kormány célja a taxiipar számára, amelynek a helyi politikusok szerint vezető szerepet kell vállalnia a zöld átállásban, akárcsak a nyilvános buszközlekedésnek. Az alkalmazás-alapú taxiszolgáltató, a DRIVR egyike azon taxitársaságoknak, amelyek a zöld átállás élére állnak. Ügyfeleik számára már régóta lehetővé tették a választást hibrid, elektromos és hidrogénüzemű autók között. A DRIVR pedig most jelentősen megnöveli a flotta hidrogénüzemű taxijainak számát, és november elején a Toyotával együttműködve több mint 100 hidrogénüzemű taxit állít csatasorba Koppenhága útjain. Mind a 100 autó képében a világ első tömeggyártású hidrogénüzemű autóját, a Toyota Mirai üzemanyagcellás típust tisztelhetjük, amely menet közben kizárólag vizet bocsát ki.

„Kétségtelen, hogy a taxiipar a zöld átállás egyik fő mozgatórugója. Folyamatosan üzemelnek ezek az autók, és minden nap számtalan kilométert tesznek meg, különösen a nagyvárosokban. A fekete dízelről a zöld hidrogénre váltás ugyanolyan működést és rugalmas mobilitást biztosít, csak károsanyag-kibocsátás nélkül. A sok új taxi segít megteremteni a töltőállomások szükséges hidrogén-felhasználását, ami elengedhetetlen az infrastruktúra fejlesztéséhez. Emellett a taxik kiválóan közvetítik a zöld hidrogéntechnológia értékeit, amely olyan terület, ahol az erős dán alvállalkozói értéklánc a világ legjobbjai közé tartozik.” – mutat rá Tejs Laustsen Jensen, a Hydrogen Denmark vezérigazgatója.

Miután Koppenhága úgy döntött, hogy Dánia egyik legnagyobb taxiszolgáltatásra kiírt nyilvános pályázatát a DRIVR nyerte el, az egész város úgynevezett „ad hoc taxiszolgáltatását” ez a vállalat fogja biztosítani. Ez azt jelenti, hogy a fogyatékkal élő gyermekeket, értelmi fogyatékos állampolgárokat, kórházba tartó polgárokat, önkormányzati szolgálatot teljesítő dolgozókat és politikusokat a jövőben károsanyag-kibocsátás nélküli hidrogénüzemű autóval szállítják majd, amennyiben taxival közlekednek.

„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy a DRIVR-t azzal a fontos feladattal bízták meg, hogy segítsünk a kormányzati szerveknek Koppenhága zöldebbé tételében, és nagyon hálásak vagyunk a Toyotával való együttműködésért, amely lehetővé tette számunkra, hogy ezt a feladatot a számos új Toyota Mirai hidrogénüzemű autóval teljesíthetjük.” – teszi hozzá Haydar Shaiwandi, a DRIVR vezérigazgatója.

A Toyota, amely a több mint 100 hidrogénüzemű autót szállította a DRIVR számára, általánosságban arról tud beszámolni, hogy a taxiiparban egyre nagyobb az érdeklődés a hidrogénüzemű autók iránt, és üdvözli a DRIVR előrelátó mobilitási megközelítését.

„Örömünkre szolgál, hogy leszállítottuk az első 100 hidrogénüzemű taxit a DRIVR-nek, és készen állunk rá, hogy a későbbiekben még többet szállítsunk majd le. Ezzel támogatjuk küldetésüket, hogy a legzöldebb taxitársaság legyenek Dániában.” – fogalmaz az együttműködés kapcsán Alar Metsson, a Toyota Denmark vezérigazgatója.

A DRIVR több mint 100 hidrogénüzemű taxija az európai hidrogén közlekedési projekt, a Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) és a Zero Emission Fleet vehicles For European Rollout (ZEFER) részeként állt forgalomba, a The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU) támogatásával, melyekben Koppenhága városa mellett a Toyota és a hidrogénipar is partnerként vesz részt. A projekt célja a hidrogénalapú megoldások terjesztése az EU-ban, és hozzájárul az ilyen autók, valamint a hidrogén töltőállomások népszerűsítéséhez és alapításához Dániában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.22
A Tokiói Autószalonon mutatták be a vadonatúj, csak Japánban, 500 darabos limitált sorozatszámban....
2022.01.22
Repülő MACA száll versenybe az Airspeeder ellen, miközben nem repül az Airline Car. ..
2022.01.22
Noha sok helyen elolvadt a hó, Gyermely és Szomor között például nem lehet közlekedni – írta a....
2022.01.22
Most egy minimális jövedelemmel rendelkező autókedvelő is megengedheti magának, hogy beszerezzen....
2022.01.22
A Volvo Cars az autógyártók közül elsőként csatlakozik a Google Assistant háztartási eszközöket....
2022.01.22
Családi hétüléses még nem volt ennyire korszakos, mint a Peugeot 5008, ráadásul egy olyan finom....
2022.01.22
A BMW 8,4 százalékkal növelte értékesítését a globális válság ellenére 2021-ben, és nem tart attól....
2022.01.22
A svájci hatóságok által körözött Volkswagent foglaltak le a Csanádpalota autópálya....
2022.01.22
Végre részleteiben is megmutatta magát a Peugeot új versenyautója a 9x8, melyet különleges....
2022.01.22
A 3-as vonal Kőbánya-Kispest "kihúzó" szakaszán, utasok által nem használt területen péntek éjjel....