fejlesztések

A Toyota és leányvállalata, a Hino új hidrogén üzemanyagcellás teherautót fejleszt

2020.03.27.

A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztője, a Toyota néhány hónappal ezelőtt mutatta be a forradalmi technológia által meghajtott első sorozatgyártott személyautó, a Mirai második generációját, de a vállalat kínálatában immár a jövő abszolút zöld technológiájával meghajtott targonca, busz (Sora) és teherautó (Portal) is szerepel. 

A Toyota most bejelentette, hogy busz- és teherautógyártó leányvállalatával, a Hinoval közösen egy új üzemanyagcellás nagyhaszonjármű fejlesztésén dolgoznak, és a mielőbbi bevezetés érdekében megkezdik a minősítő teszteket is.

A Toyota, és leányvállalata a Hino vállalati programja kiemelt elemének tekinti a globális környezeti problémák megoldására irányuló proaktív lépéseket. A két cég ambiciózus tervekről számolt be, célként megjelölve a CO2-kibocsátás csökkentését 2050-re és az elektromos hajtású járművek technológiáinak fejlesztését, azok széleskörű elterjesztését. A CO2-kibocsátás további redukálásának egyik fő eleme a nagyhaszonjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentése, ugyanis Japánban ez a szegmens felel az összes nehézgépjármű CO2-kibocsátásának 60%-áért. A haszonjárművek villamosításának két sajátossághoz kell igazodni: egyrészt tekintettel kell lenni a környezetvédelmi szempontokra és célokra, másrészt biztosítani kell a megfelelő használhatóságot és pénzügyi hatékonyságot a szállítási hatótáv, a terhelhetőség és a felhasználástól függő egyéb paraméterek figyelembe vételével. A nagyhaszonjárművek tipikusan autópályán közlekednek; ezért alapelvárás a megfelelő szállítási hatótáv, a terhelhetőség és a gyors újratankolási illetve feltöltési kapacitás. Éppen ezért a nagy energiasűrűségű, hidrogénnel működő üzemanyagcellás járművek igen jó megoldást jelentenek.

A közös gyártású üzemanyagcellás nagyhaszonjármű-fejlesztés műszaki alapja a Hino Profia teherautó. A Toyota és a Hino sok év alatt megszerzett technológiai tudásának minden elemét felhasználja a munka során. Az alváz tervezésénél figyelembe vették az üzemanyagcella optimális elhelyezését, a megfelelő terhelhetőség érdekében pedig átfogó tömegcsökkentést végeztek. A hajtáslánc része a két, már a következő Mirai modellhez kifejlesztett Toyota üzemanyagcella, és a Hino által kifejezetten hibrid nagyhaszonjárművekhez kidolgozott szabályozó- és hajtórendszer. A hatótáv nagyságrendileg 600 km, ami mind a környezetvédelem, mind a haszonjármű használhatósága szempontjából kitűnő érték. A Toyota és a Hino a hidrogént a jövő egyik fontos energiaforrásának tekinti; a két vállalat több mint tizenöt éve - egy üzemanyagcellás busz 2003-as közös bemutatása óta - együtt dolgozik az üzemanyagcellás technológiák fejlesztésén, elterjesztésén és megújításán. A jövőben a Toyota és a Hino tovább erősíti partnerségét és fokozza erőfeszítéseit a “hidrogénalapú társadalom” megvalósítása érdekében.

 

    Műszaki adatok

Jármű

Alapmodell

Hino Profia FR1AWHG

Hosszúság / szélesség / magasság

11990/2490/3780 mm

Össztömeg

25 tonna

Üzemanyagcella

Név (típus)

Toyota üzemanyagcella (polimer elektrolitos üzemanyagcella)

Motor

Típus

Váltóáramú szinkronmotor

Magas nyomású hidrogéntartály

Új, nagy kapacitású, magas nyomású (70 MPa) hidrogéntartályok fejlesztése

Akkumulátor

Típus

Litium-ion

Hatótáv (tervezett)

Nagyságrendileg 600 km.

*vegyes, városi és országúti üzemben: a Toyota és a Hino saját mérései alapján

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.06
Szabálytalanul átalakított gépkocsikat, a gyanú szerint kábítószert fogyasztó, balesetveszélyesen....
2020.06.06
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna....
2020.06.06
Knezsik Istvánt, az Autós Nagykoalíció elnökét látta vendégül a Trend FM A nap vendége rovatban.....
2020.06.06
A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés  környezetre gyakorolt hatását. A 2019-ben....
2020.06.06
Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint....
2020.06.06
Ismét egy múltidéző F1-es hétvége előtt állunk: egy több szempontból vízválasztó szezon egyik, ha....
2020.06.06
Az önvezető autózáshoz kapcsolódó fejlesztést végez a Bosch és a budapesti műszaki egyetem - írja....
2020.06.06
Keményen megkavarta az autóipar nem létező kártyáit a koronavírus, ezért olyan hírekről....
2020.06.05
Gyulai Hentesek Hagyományőrző Egyesületének elnökeként a helyi kolbászmúzeumot is Dinya Imre vezeti....
2020.06.05
A mentés idején II. fokú viharjelzés volt érvényben. ..