értékesítés

A Toyota a hazai magánvásárlók kedvenc „full scale” autómárkája

2018.04.12.

Az első negyed év újautó-eladásai egyértelmű képet mutatnak: a Toyota különösen jól teljesít azokban a szegmensekben, ahol hibrid modelleket is felvonultathat

Villámgyorsan és alaposan változtak meg az erőviszonyok a hazai újautó-piacon, derül ki a Datahouse által összeállított, kizárólag az itthon forgalomba helyezett autókat figyelembe vevő negyedéves eladási statisztikákból. A dízeltechnológiában csalódó, azok tényleges környezet- és egészségkárosító hatására ráébredő magánvásárlók egyértelműen elpártoltak azoktól az európai márkáktól, amelyeknek eladásaiban évek, évtizedek óta a gázolaj üzemű modellek domináltak.

Így jelenleg a Toyota a hazai privát autóvásárlók kedvenc, teljes portfolióval rendelkező autógyártója, és az egyetlen márka melynek három modellje is szerepel az első negyedév tíz legnépszerűbb autója között: a nem céges ügyfelek körében csupán a Suzuki előzi meg a márkát, amelynek presztízs-, sport- és családi modelleket nélkülöző kínálatában két Magyarországon gyártott szabadidőjármű viszi a prímet (az S-Cross és a Vitara a márka magáneladásainak több mint 80 százalékát teszi ki).

Ezzel gyakorlatilag az egy lábon álló Suzukival szemben a Toyota minden jelentős tömegpiaci szegmensben fajsúlyos szereplőnek számít. Különösen igaz ez azokban a kategóriákban, ahol hibrid hajtáslánccal is választható modellt kínál a márka: a Yarisból a negyed év során másfélszer annyit vásároltak a magánügyfelek, mint legközelebbi vetélytársából; a Corolla/Auris páros összesítésben csupán egy hajszállal marad el a Volkswagen Golf/Bora/Jetta trió mögött; és a legfontosabb szegmensekben, a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek között is az abszolút élmezőnyben versenyez az ezüstérmes C-HR és a piacvezető RAV4.

Ezeknél a modelleknél egytől egyig rendkívül magas a hibridek részesedése az eladásokból. A Yaris esetében 24,3, az Aurisnál 45,6 százalék a benzin-elektromos modellek aránya, míg a C-HR vevőinek 85 százaléka választja a hibrid kivitelt. 

Vannak persze a Toyotának olyan stabil, ikonikus modelljei, amelyek hibrid támogatás nélkül is a magánvásárlók kedvencei. Ilyen a Verso kompakt buszlimuzin, amely pályafutása kilencedik évében is dobogós tudott lenni az év első három hónapjában; a legendás Hiace utódja, az egyedülállóan gazdag karosszéria-kínálattal kapható Proace; vagy az idén ötvenéves, elpusztíthatatlan Hilux, amely 35,6 százalékos piaci részesedéssel magabiztosan uralja a privát pickup-szegmens eladásait.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..