értékesítés

A Toyota a hazai magánvásárlók kedvenc „full scale” autómárkája

2018.04.12.

Az első negyed év újautó-eladásai egyértelmű képet mutatnak: a Toyota különösen jól teljesít azokban a szegmensekben, ahol hibrid modelleket is felvonultathat

Villámgyorsan és alaposan változtak meg az erőviszonyok a hazai újautó-piacon, derül ki a Datahouse által összeállított, kizárólag az itthon forgalomba helyezett autókat figyelembe vevő negyedéves eladási statisztikákból. A dízeltechnológiában csalódó, azok tényleges környezet- és egészségkárosító hatására ráébredő magánvásárlók egyértelműen elpártoltak azoktól az európai márkáktól, amelyeknek eladásaiban évek, évtizedek óta a gázolaj üzemű modellek domináltak.

Így jelenleg a Toyota a hazai privát autóvásárlók kedvenc, teljes portfolióval rendelkező autógyártója, és az egyetlen márka melynek három modellje is szerepel az első negyedév tíz legnépszerűbb autója között: a nem céges ügyfelek körében csupán a Suzuki előzi meg a márkát, amelynek presztízs-, sport- és családi modelleket nélkülöző kínálatában két Magyarországon gyártott szabadidőjármű viszi a prímet (az S-Cross és a Vitara a márka magáneladásainak több mint 80 százalékát teszi ki).

Ezzel gyakorlatilag az egy lábon álló Suzukival szemben a Toyota minden jelentős tömegpiaci szegmensben fajsúlyos szereplőnek számít. Különösen igaz ez azokban a kategóriákban, ahol hibrid hajtáslánccal is választható modellt kínál a márka: a Yarisból a negyed év során másfélszer annyit vásároltak a magánügyfelek, mint legközelebbi vetélytársából; a Corolla/Auris páros összesítésben csupán egy hajszállal marad el a Volkswagen Golf/Bora/Jetta trió mögött; és a legfontosabb szegmensekben, a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek között is az abszolút élmezőnyben versenyez az ezüstérmes C-HR és a piacvezető RAV4.

Ezeknél a modelleknél egytől egyig rendkívül magas a hibridek részesedése az eladásokból. A Yaris esetében 24,3, az Aurisnál 45,6 százalék a benzin-elektromos modellek aránya, míg a C-HR vevőinek 85 százaléka választja a hibrid kivitelt. 

Vannak persze a Toyotának olyan stabil, ikonikus modelljei, amelyek hibrid támogatás nélkül is a magánvásárlók kedvencei. Ilyen a Verso kompakt buszlimuzin, amely pályafutása kilencedik évében is dobogós tudott lenni az év első három hónapjában; a legendás Hiace utódja, az egyedülállóan gazdag karosszéria-kínálattal kapható Proace; vagy az idén ötvenéves, elpusztíthatatlan Hilux, amely 35,6 százalékos piaci részesedéssel magabiztosan uralja a privát pickup-szegmens eladásait.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.02
A BMW X3 kényelmét, sokoldalúságát és tágas helykínálatát füst és más károsanyagok nélkül adja az....
2022.07.02
A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő légitársasága túl van első zöld próbajáratán Bukarest és....
2022.07.02
Tíz hónap folyamatos csökkenés után májusban először nőtt az autógyártás Nagy-Britanniában éves....
2022.07.02
A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre. ..
2022.07.02
A BMW Group több mint 300 millió euró befektetésével készítette fel dingolfingi gyárát az új....
2022.07.02
Nézze meg a videót! ..
2022.07.02
A Nyugat-Európából szabadságukra hazatérő vendégmunkások és a nyaralni induló turisták miatt....
2022.07.02
A Hyundai bemutatta a tisztán elektromos modelleket felsorakoztató IONIQ almárka második típusának....
2022.07.02
Megvan a varázsa, ha váratlanul találkozunk a múlttal, és egy pajtalelet pontosan ezt az érzést....
2022.07.02
Karambol történt a repülőtérre vezető úton. A műszaki mentés miatt a Gyömrői utat a Tapolcsányi....