BMW

Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene

2015.12.19.

Az idei esztendő rohamosan közeledő zárásával immáron egyértelművé vált, hogy a BMW Group új termelési rekordot könyvelhet el a 2015-ös pénzügyi évre vonatkozóan. A széleskörű járműpaletta kiváló képviselői iránt mutatkozó kimagasló keresletnek, valamint a vadonatúj BMW 7-es sorozathoz hasonlóan ez évben debütáló modelleknek köszönhetően a vállalatcsoport globálisan kiterjesztett termelési hálózata idén gyártási kapacitása rendkívüli eredményességéről tett tanúbizonyságot.

„A BMW Group 2015-ben gyártott kétmilliomodik autója novemberben gurult le a gyártósorról. Az idei immáron sorozatban az ötödik esztendő, amikor vállalatcsoportunk németországi üzemei együttesen jóval az évi egymilliós darabszám felett termeltek” - fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, aki módfelett elégedett a BMW Group idei termelési eredményével.

Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja

A BMW Group globálisan kiterjesztett gyártási hálózatának középpontjában a rendkívül megbízható, kimagaslóan terhelhető és meglehetősen rugalmas termelési eljárásrendszer áll. Annak érdekében, hogy termékelőállítási folyamatait még inkább megszilárdítsa és gördülékenyebbé tegye, a vállalatcsoport a jövőben az elsőkerék-meghajtású vagy hátsókerék-meghajtású járműfelépítés szerint változtatja meg üzemeinek gyártási eljárását. „Ezzel a lépéssel teljesen új szintre emeljük globális termelési hálózatunk termelékenységét. Azáltal, hogy az üzemek egyféle járműstruktúrára összpontosítanak, a gyártás hatékonyabbá válik, miközben az egyes folyamatok bonyolultsága is csökken. Célunk, hogy eme globális méretű átrendezést az elkövetkező három évben, újonnan kifejlesztett modelljeink piaci bemutatkozásával párhuzamosan véghez vigyük” - mondta Oliver Zipse.

Kimagasló gyártástechnológiai innovációikkal a BMW Group németországi üzemei a vállalatcsoport gyártási infrastruktúrájának úttörői, amely a partnerekkel való együttműködések terén is mérceként szolgál. A BMW Group globálisan kiterjesztett termelési hálózatában számos példa igazolja a gyártási lánc jövőbe mutató újításaiban rejlő potenciált. Ilyen többek között a digitalizáció, a moduláris eljárásrend és a járműépítéshez használt különböző anyagok intelligens összedolgozása, amelyek egytől egyig a jövő termelési hálózatának kulcsfontosságú elemei. Kiváltképp igaz ez a digitalizációra, amelynek köszönhetően a BMW Group járműgyártó és -összeszerelő létesítményei rugalmasabbá és precízebbé, s mint ilyen, minden korábbinál hatékonyabbá és minőségibbé váltak. A könnyedén alkalmazkodó robotizált rendszerekkel, a dolgozók munkavégzését megkönnyítő intelligens eszközökkel, a tervezhetőséggel és a szimulációval, valamint az automatizált adatrögzítéssel és -elemzéssel az IT-vezérlésű gyártási technológiák még eredményesebbé tették az összetett termelési folyamatokat.

Annak érdekében, hogy németországi üzemei hosszú távon is képesek legyenek kielégíteni a jövőben felmerülő ügyfél-igényeket és a globális keresletet, a BMW Group az elkövetkező évek során több mint egymilliárd eurót fektet be jelenleg is működő létesítményeibe.

2017 közepére a vállalatcsoport müncheni gyára egy forradalmian innovatív fényezőrészleggel bővül, amely a legmagasabb színvonalon, a legoptimálisabb körülmények között, az anyagok leghatékonyabb felhasználásával működik majd. Az új részleg annak az átfogó invesztálási programnak a része, amelynek keretében a vállalatcsoport 2018-ig a jövő járműtechnológiai kihívásaira készíti fel otthoni gyártó és összeszerelő üzemét, több mint félmilliárd euró befektetésével. A beruházási csomag részeként a müncheni létesítmény karosszéria-gyártó, jármű-összeszerelő és logisztikai részlege is még tovább fejlődik majd.

Az elmúlt három év során a BMW Group több mint félmilliárd eurót fektetett be azokba a vadonatúj, jövőbe mutató gyártási technológiákba, amelyekkel a vállalatcsoport legnagyobb németországi gyárában, Dingolfingban kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozatot készíti. A szénszál-erősítésű műanyag széleskörű felhasználási technológiáival és az elektromos hajtáslánc kifejlesztésében rejlő innovációk alkalmazásával a dingolfingi létesítmény felkészült a jövő járműgyártási kihívásaira. Mindemellett az elkövetkező két évben a BMW Group több száz millió euró befektetésével teszi képessé legnagyobb németországi üzemét a jövőben érkező új modellek és járműtechnológiák sorozatgyártására.

2015-ben a vállalatcsoport több mint százmillió eurót invesztált Landshut-ban működő üzeme fejlesztésébe, hogy gördülékenyebbé és hatékonyabbá tegye a BMW modellekhez készülő alkatrészek gyártását, egyúttal tovább fejlessze a gyártási technológiát. 2016 végére elkészül a BMW Group Landshut-i létesítményének vadonatúj, könnyűszerkezetes komplexuma is, amelybe a vállalatcsoport nem kevesebb, mint húszmillió eurót invesztált. A BMW Group mindezeken felül további mintegy százmillió eurót fektet be Berlinben működő motorkerékpár-gyártó egységébe, ahol a jelenlegi létesítmény kibővítése mellett új részlegekkel gazdagodik majd a komplexum. A vállalatcsoport ötvenmillió eurót különített el egy új logisztikai központ kiépítésére, amely a tervek szerint 2017 utolsó negyedévében kezdi meg működését.

A jubileumi kilenmilliomodik BMW M6 Gran Coupe

A BMW Group folyamatosan növekvő gyártási és értékesítési gyarapodásának fenntartása érdekében az új létesítményekbe való invesztálás és a már meglévő üzemek folyamatos fejlesztése egyaránt kiemelt jelentőséggel bír. A termelési és értékesítési sikertörténet alapfeltétele a globálisan összehangolt, rugalmas, értékteremtő gyártási hálózat.

A BMW Group összesen 2,2 milliárd dollárt fektet be 2019-ig a NAFTA régióba. Az egyesült államokbeli Spartanburg városában immáron egy éve zajlik a vállalatcsoport karosszéria-gyártó üzemének csúcstechnológiás korszerűsítése; a bővítési és fejlesztési munkálatok a 2014-ben bejelentett, egymilliárd dollár összértékű beruházási program mérföldkövei. 400 000 darabot meghaladó éves termelési mennyiségével a spartanburgi létesítmény idén új gyártási csúcsot ért el, amellyel a tengerentúli üzem a BMW Group gyártási hálózatának legproduktívabb egységévé lépett elő: ez azt jelenti, hogy hozzávetőlegesen minden ötödik, globálisan legyártott vadonatúj BMW modell Spartanburgban gurul le a gyártósorról. A vállalatcsoport további egymilliárd dollár befektetésével építi fel vadonatúj gyárát Mexikóban: a 2016 nyarára tervezett beindítási ceremóniát követően a sorozatgyártás 2019-ben kezdődhet meg a San Luis Potosí városa melletti üzemben.

2014-ben a BMW Group 200 millió dollár beruházásával megháromszorozta az egyesült államokbeli Moses Lake-ben működő SGL Automotive Carbon Fibers vállalat termelési kapacitását, amellyel a gyár a világ legnagyobb szénszál-előállító létesítményévé fejlődött fel: az üzem évente mintegy 9 000 tonna szénszálat állít elő kizárólag a BMW i modellek számára, az ehhez szükséges energiát pedig kizárólag vízerőművekből nyerik. Az Egyesült Államokban, Mexikóban és Brazíliában működő gyárhálózatával a BMW Group a jövőben az észak- és dél-amerikai régióban is jelentős járműgyártási kapacitásra tesz szert.

2016 januárjában a kínai BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vadonatúj erőforrásgyártó létesítménye is megkezdi működését. Az öntőműhellyel felszerelt üzem a jövőben a BBA Dadong és Tiexi városokban működő gyárainak közvetlen közelében állítja elő a Kínában készülő BMW modellek hajtáslánc-elemeit. Mint ilyen, az új létesítmény gyártási kapacitását a vele párhuzamosan működő két járműgyártó- és összeszerelő üzem termelési volumene határozza majd meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....