KIA Sportage

Új Kia Sportage: Európára szabva

2021.09.06.

Ez az első, kifejezetten európai modellváltozat a Sportage sorozat 28 éves történelmében.

Az új szerkezeti alapokra épülő európai Sportage a Kia európai központú fejlesztési programjának eredményeként született meg. A fejlesztések eredményeként a csomagtartó mérete jelentősen nagyobb, a fejtér és a lábtér pedig tágasabb a kifutó sorozaténál. A hátsó utasok lábhelye tágasságban kategóriaelső. A dinamikus, és kifejezetten az európai környezetbe illő vezetési élmény érdekében az új Sportage számos technológiai újdonságot is hordoz. Az elektronikus szabályozású felfüggesztés (ECS) új generációja a lengéscsillapítási karakterisztika valós idejű szabályozásával optimális komfortot és tökéletes biztonságot kínál minden forgalmi helyzetben, az új Terrain Mode pedig a menetképességeket fokozva garantálja a gyors és biztonságos előrejutást akár mély hóban, sárban, vagy homokban is, így a terepes kalandoknak sincs akadálya.

Az új Sportage aktív és passzív biztonság, valamint aktív vezetői asszisztens rendszerek terén is vezető szerepre tör, mindezeket a felszereléseket - a Kia elismert átfogó vezetéstámogató rendszereit összefogó ADAS-t is beleértve – a DriveWise foglalja keretbe. Az új európai Sportage a még júliusban, egyik hosszú tengelytávú változatával bemutatott ötödik generáció modellcsaládjának integráns része.

Az új Sportage széles hajtáslánc-választékában éppúgy megtalálhatók a modern és tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok, mint a csúcstechnológiát képviselő hibrid rendszerek. A plug-in hajtású Sportage nagyfeszültségű akkuja az utastér alatt, a két tengely között utazik, ezzel is hozzájárulva a tökéletes tömegeloszláshoz, valamint az utastér tágasságához, kényelméhez és praktikumához. A plug-in hibrid Sportage motorterében a Kia sikeres, 1.6 literes T-GDI benzinese dolgozik, a hajtás állandó mágneses villanymotorja 66.9 kW-teljesítményű, a lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátor kapacitása 13.8 kWh. A hajtás kombinált rendszerteljesítménye 265 lóerő, amiből 180 lóerő a benzinmotorból származik.

A hibrid Sportage-et szintén az 1.6 literes T-GDI erőforrás 180 lóerős változata mozgatja, itt a rendszer állandó mágneses szinkron villanymotorja 44.2 kW teljesítményű, a lítiumion-polimer akku kapacitása pedig 1.49 kWh. A kombinált rendszerteljesítmény 230 lóerő. Az 1.6 literes T-GDI benzinmotor tiszta üzemű, és takarékos Hybrid 48V kivitelben is elérhető az új Sportage kínálatában, 150 vagy 180 lóerős változatban. A négyhengeres égési folyamatait optimalizálták, fejlesztették hűtőrendszerét, és csökkentették a súrlódási veszteségeit.

Már a piaci bevezetéstől elérhető lesz az új európai Sportage kínálatában a Kia magas hatásfokú, és tiszta működésű 1.6 literes dízelmotorja, 115 és 136 lóerős teljesítményváltozatban egyaránt. A szelektív redukciós katalizátorral (SCR) felszerelt erőforrás nitrogénoxid- és részecske-kibocsátása is minimális. A motor 136 lóerős változata Hybrid 48V kivitelben is készül, ez a hajtáslánc tovább csökkenti a Sportage emisszióját és fogyasztását. Az 1.6 literes T-GDI motorhoz hétfokozatú duplakuplungos robotizált automata sebességváltó (7DCT) csatlakozik, de ez az erőforrás hatsebességes kézi erőátvitellel is elérhető.

Az 1.6 literes dízelek (Hybrid 48V rendszerrel vagy nélküle) hatfokozatú intelligens kéziváltóval (iMT), vagy hétsebességes duplakuplungos automatával (DCT) kaphatók. Valamennyi új európai Sportage a Kia alapjárati startstop rendszerével (ISG) készül. Az ISG automatikusan leállítja az alapjáraton feleslegesen járó motort, amivel tovább csökkenti a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Az ISG a Kia iparági szinten is vezetőnek számító fejlett vezetőtámogató rendszerével (ADAS) is együtt használható, így a rendszer már előre képes kalkulálni azokkal a forgalmi szituációkkal (kereszteződések, lámpák, stoptáblák) amelyekben a motor leállítható. Ezzel kiszűrhetők a felesleges leállítások, és a vezető is nyomon követheti az ISG éppen aktuális működési állapotát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....