BMW 3

Új plug-in hibrid modellekkel bővül a BMW 3-as sorozat

2020.02.20.

Az új BMW 330e limuzin sikeres piaci premierje után 2020 nyarán a BMW 330e Touring is megérkezik az utakra, majd mindkét modell BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhetővé válik.

A BMW újabb világpremierekkel fokozza tovább a prémium középkategóriában a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia jelentőségét és varázsát: a BMW 3-as sorozat egyetlen hálózatról tölthető modelljéhez az elkövetkező hónapokban egy csapásra három újdonság csatlakozik. Az új BMW 330e limuzin is megérkezik az utakra, majd a hátsókerék-meghajtású modellpáros alternatívájaként idén nyártól mindkét karosszériaváltozathoz elérhetővé válik a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely a belső hatékonyság mellett a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető hatótávolságot és a vezetés élményét is fokozza. A modellkvartett vérpezsdítő karakterét az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása emeli új dimenzióba, hiszen nem csupán álló helyzetből történő kigyorsításkor, de nagyobb tempóról indított sprintek esetén is látványos teljesítmény-többletet garantál. Az elektromos motor ellátásáért felelős nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorban a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia kapott helyet, amelynek köszönhetően az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyetlen feltöltéssel 55 – 68 kilométert (előzetes értékek)* képesek megtenni tisztán elektromos meghajtással.

A három újdonság piaci bevezetésével a BMW Group 2020-ban is tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája szisztematikus bővítését. Az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként a vállalatcsoport 2019 végére több mint félmillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített világszerte, 2021 végére pedig célja, hogy ezt a számot egymillióra tornázza fel. Két éven belül a BMW Group Európában eladott új autóinak egynegyede hálózatról tölthető modellként gurul le a gyártósorokról, majd ez az arány 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második modellre módosul. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellportfólióját.

„A választás szabadsága”, avagy a hajtáslánc-technológiákban rejlő végtelen lehetőség

A BMW Group arra törekszik, hogy a világ minden táján maradéktalanul kiszolgálja ügyfelei mobilitási igényeit. „A választás szabadságát” páratlanul széles hajtáslánc-portfólió élteti – a rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrásoktól kezdve, a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákon keresztül, egészen a tisztán elektromos meghajtású modellekig –, amely minden országban a helyi szabályozásoknak megfelelve, az ügyféligények maximális kiszolgálását figyelembe véve élteti a vezetés élményét. A technológia fejlődésével párhuzamosan a hálózatról tölthető autók száma és sokszínűsége is fokozódik, a BMW 3-as sorozat új plug-in hibrid modellváltozataival pedig a bajor prémiumgyártó ügyfelei újabb lehetőségeket kapnak a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás és a személyes preferenciák egyedülálló harmóniájának kiteljesítésére. A hálózatról tölthető Touring modellek minden korábbinál nagyobb utastéri helykínálattal párosítják a hajtáslánc maximális hatékonyságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással társított plug-in hibrid hajtáslánc-technológia pedig még a havas, hegyvidéki és épített utakon túli közlekedéseket is könnyedebbé teszi.

2020 nyarán érkeznek a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellek

Touring karosszériaváltozatba csomagolva a BMW 2020 nyarán kínálja fel először ügyfeleinek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő páratlan lehetőségeket – ráadásul rögtön két modellváltozat képében. A forradalmi hajtáslánc-technológia progresszív karakterét a sportos vezetési élmény és a korlátlan hétköznapi funkcionalitás kettőse mentén kifejlesztett járműkoncepció egyedi jegyei és kvalitásai fokozzák. A BMW 3-as Touring modellek formanyelvét hosszú tetőív, precízen megrajzolt vonalvezetés és erőtől duzzadó karosszériafelületek jellemzik. A sokoldalú utastér még a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített nagyfeszültségű akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a BMW 330e Touring 1 420 literes csomagteret kínál.

A BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor párosából áll. A belsőégésű erőforrás 135 kW / 184 lóerő, az elektromos motor pedig 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményre képes, amely együttesen 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Intenzívebb rendszerterhelés esetén mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtoldani –azonban kizárólag a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban. A funkció így átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre növeli a BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának maximális rendszerteljesítményét, mit sem veszítve a 3-as BMW legendáját övező, vérpezsdítően sportos vezetési élményből. A BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának csúcs rendszer-forgatónyomatéka 420 Nm.

Az XtraBoost funkció a gázpedál lepadlózására és az automataváltó előválasztó karjának szekvenciális állásba (M/S) kapcsolására is előhívható. A BMW 330e Touring sportos karakterét típus-specifikus hajtáslánc-orgánum, rendkívül érzékeny gázpedál és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó speciális karakterisztikája nyomatékosítja. Intenzív lassítás esetén utóbbi automatikus visszakapcsolásokkal fokozza a sportos vezethetőséget.

A BMW 330e Touring 6,1 másodperc alatt (előzetes érték)* gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 220 km/óra (előzetes érték)*. HYBRID vezetési üzemmódban a modell akár 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – vagyis a zéró emissziójú mobilitást. A belsőégésű erőforrás csak magasabb sebességnél vagy intenzívebb rendszerterhelés esetén kapcsolódik be a hajtásba. A BMW eDrive gombról aktiválható ELECTIC vezetési üzemmódban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia egészen 140 km/órás tempóig képes fenntartani a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedést. A csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológiának köszönhetően a BMW 330e Touring nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel akár 65 kilométer (előzetes érték)* tisztán elektromos hatótávolságot is garantál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.28
Az eredményekről Thomas Sedran, a márka igazgatóságának elnöke a járvány miatt levélben számolt be....
2020.03.28
A kétszeres világbajnok Emerson unokája és a svájci Louis Deletraz lesz a Forma-1-es Haas istálló....
2020.03.28
A Volkswagen bemutatta a már majdnem sorozatgyártásra érett ID.4 elektromos szabadidő-autó....
2020.03.28
Elsősorban a legfontosabb exportpiacokon bekövetkezett keresletcsökkenés hatására csökkent a....
2020.03.28
A gyorshajtás Tatabányán történt pénteken. ..
2020.03.28
A sportágat évtizedeken keresztül irányító Bernie Ecclestone már lefújta volna a Forma-1-es....
2020.03.28
A kijárási korlátozás miatt nem lett volna értelme üzemeltetni a felvonót. ..
2020.03.28
A motoros a járművével egy pályafenntartó autónak ütközött a Bács-Kiskun megyei Helvécia térségében....
2020.03.27
Már most elvégzi a Budapest Airport a Liszt Ferenc-repülőtér futópályáig, gurulóútjain és forgalmi....
2020.03.27
A jövő műhelyszolgáltatásait villantja fel az új Continental Centrum. A Continental és Nissan....