járműgyártás

A BMW Group müncheni gyára 1975 óta dolgozik a 3-as BMW sorozatgyártásának központjaként. A vállalatcsoport már a modellsorozat kezdeti szakaszában elkötelezte magát a rugalmas sorozatgyártás mellett, amelyet olyan modern technológiák tettek lehetővé, mint például a felső szállítószalag-rendszerek és a szabadon programozható hegesztőgépek. A teljes egészében automatizált karosszéria-összeszerelő üzem már 1982-ben, a BMW 3-as sorozat második nemzedékének érkezésére rendszerbe állt Münchenben. Az ipari robotok alkalmazásával a gyárban több mint 90 százalékos automatizáltsági arányt sikerült elérni, amely a rugalmas műszakrendszerekkel és a módosított munkaidő-modellekkel kiegészítve jelentős kapacitásnövekedést eredményezett. A létesítmény folyamatos modernizálása eközben garantálta – a porfestési technológiáktól kezdve, egészen a számítógép-vezérelt motorgyártásig –, hogy az üzem mindvégig a lehető legkorszerűbb maradjon. A BMW Group müncheni gyára ma számos digitalizációs megoldást és mesterséges intelligenciára támaszkodó minőségbiztosítási rendszert alkalmaz. A BMW 3-as sorozat mindig is a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatában előirányzott, következetes technológia fejlődés motorja volt.
A BMW 3-as sorozat a növekedés és a nemzetközi terjeszkedés motorja is egyben
A BMW 3-as sorozat a gyárak kapacitásnövekedésére is hatással volt. A modell sorozatgyártása 1980-ban Dingolfingba, majd 1986-ban Regensburgba is megérkezett. A 3-as BMW a bajor prémiumgyártó nemzetközi terjeszkedéséhez is nagymértékben hozzájárult: a modell sorozatgyártása Dél-Afrikában 1984-ben, az Egyesült Államokban pedig 1994-ben vette kezdetét. E létesítmények lehetővé tették a helyi piacok ellátását és alapot teremtettek a vállalatcsoport értékteremtésének globális eloszlásához – amely ma is a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának egyik legfontosabb jellemzője.

A 3-as BMW új gyárak létrejöttét is indukálja
A regensburgi üzem megnyitása óta a BMW 3-as sorozat adja az új gyárak alapját – a Debrecenben rendszerbe állt üzem kivételével. A BMW Group spartanburgi, lipcsei és mexikói gyára, valamint a közös kínai vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) is eleinte a 3-as BMW sorozatgyártásával kezdett. Az elmúlt évtizedek során a BMW 3-as sorozat modellváltozatai – a limuzinoktól kezdve, a kabriókon és Touring modelleken át, egészen a BMW M sportmodellekig – a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának szinte összes üzemébe megérkeztek, maximális gyártási rugalmasságot téve lehetővé. Az eltérő modell- és hajtáslánc-változatok – a tisztán elektromos meghajtású, illetve belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek – mindegyik létesítmény esetében egyazon gyártósoron látnak napvilágot.
A BMW 3-as sorozat legújabb, hetedik nemzedéke Németországban (München), Kínában (Senjang), Mexikóban (San Luis Potosí), Indiában (Csennai), Thaiföldön (Rayong) és Brazíliában (Araquari) lát napvilágot, valamint egyes partnergyárak közreműködésével néhány további országban.
Mindeközben a nyolcadik generáció előkészületei is gőzerővel zajlanak: a BMW 3-as sorozat tisztán elektromos meghajtású modellváltozatának sorozatgyártását 2026 második felében indítja be a BMW Group müncheni gyára. A NEUE KLASSE modellgeneráció következő képviselőjének sorozatgyártása ezt követően Kínában és Mexikóban is megkezdődik. A 3-as BMW dingolfingi visszatérése szintén a tervek között szerepel.,
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!