vasútfejlesztés

Újabb üteméhez érkezett a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciója

2019.12.08.

Újabb üteméhez érkezett a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciója, amelynek keretében mától visszaadják a vasúti utasforgalomnak a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt - mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházási vezérigazgató-helyettese.

Nyul Zoltán elmondta, hogy az utasforgalom megindítása mellett még folytatódnak az építkezések, ezért több helyen áthidaló megoldásokat fognak  alkalmazni, mivel az utasforgalom kiszolgálása több állomáson és megállóhelyen még nem a végleges helyén történik. A vasútfejlesztési projekt keretében készülő épületek helyett például több helyen konténeres utaskiszolgálást fognak alkalmazni.

Az utasforgalom megindulása nem azt jelenti, hogy nem lesznek már vágányzárak, de olyan méretűekre már nem lesz szükség, mint amilyenek korábban voltak - fűzte hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótló buszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére.

Hozzátette, hogy a végleges állapotban elérendő pályasebességhez képest egyelőre csökkentett sebességgel lesz használható a vasúti pálya, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok.     

A kommunikációs igazgató szólt arról, hogy a NIF Zrt. által irányított vasúti felújítás 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is. A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezt követően tudja majd biztosítani a vasúttársaság.

A MÁV közleménye szerint a komplex beruházás részeként nemcsak a vasúti pálya, a felsővezeték és a biztosítóberendezés újul meg, hanem liftek, P+R parkolók létesülnek, valamint az állomásépületek is megszépülnek. A fejlesztés részeként például a Budapest-Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között megépül egy harmadik vágány, valamint átépül a gödöllői HÉV végállomás is. A korszerű, modern vasúti infrastruktúra megvalósításával, lehetővé válik a KISS motorvonatok közlekedtetése is a szakaszon 2022 végéig.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.04
A várható jelentős mennyiségű csapadék miatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket....
2020.08.04
Hogyan határozhatjuk meg minél pontosabban az elektromos hatótávját, és mit tesznek a gyártók, hogy....
2020.08.04
Az S megy, az alapmodell pedig átveszi a helyét az AMG GT modellcsaládjában. Komolyabb....
2020.08.04
Anas Lakkis Libanonból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.04
Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a....
2020.08.04
Toto Wolff, a Mercedes Forma-1-es csapatának főnöke szerint az idei világbajnoki szezon egyáltalán....
2020.08.04
Az úton dolgozó munkatársak védelme érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kilenc új....
2020.08.04
Elloptak egy autóbuszt, amelyet később teljesen összetörve találtak - erősítette meg a Volánbusz....
2020.08.04
Tudtuk, hogy a koronavírus járvány nagy változásokat fog okozni az autóiparban, ami akár az európai....
2020.08.04
A Toyota Avalon megkapta mindazokat az érdemi frissítéseket, amelyekkel Európában is forgalmazott....