közlekedés
– Ha sikerülne összehangolni az uniós országok díjrendszereit, akkor "az emberek azt mondanák, hogy igen, az EU tett valami hasznosat" – vélekedett a politikus a Die Welt című lap online kiadásában csütörtökön ismertetett interjúban. Ugyanakkor egyelőre nem körvonalazódik a "valóban az egész EU-ra kiterjedő" rendszer – tette hozzá.
Áprilisban az ugyancsak CDU-s Günther Oettinger, az Európai Bizottság energiaügyi biztosa vetette fel, hogy a csak a külföldi autósokat terhelő németországi autópályadíj bevezetése körüli vita helyett napirendre kellene tűzni az egységes uniós úthasználati díj kérdését. Oettinger és Kauder egyaránt azt javasolja, hogy a közös rendszerben beszedett díjat irányítsák a tagországok költségvetésébe, és fordítsák az úthálózat fejlesztésére.
A CDU bajor testvérpártja, a CSU nyomására a német kormány felvette programjába a külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetését. A közlekedési minisztérium tervei szerint az idén megalkotják a szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert. A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. 2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.