Ford Mustang

A V8-as Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul százra

2015.04.28.

Az 5,0 literes V8-as motorral hajtott vadonatúj Ford Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre: ez minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon.

A vállalat azt is közzétette, hogy mióta az idei év elején a márkakereskedések elkezdték felvenni a megrendeléseket, több mint 2200 európai vásárló rendelt magának vadonatúj Ford Mustangot. 50 éves története során a Ford Mustang most először kapható az európai piacokon. Az autót kétféle motor hajthatja: az egyik a Ford 5,0 literes V8-as blokkja 421 lóerővel és 530 Nm forgatónyomatékkal, a másik pedig az alacsonyabb fogyasztású 2,3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítménnyel és 432 Nm forgatónyomatékkal.


Az 5,0 literes V8-as motorral hajtott, kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt Fastback modellváltozat álló helyből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, vagyis jobban gyorsul, mint bármelyik, Európában forgalmazott Ford a 2005-ben bemutatott, kis szériában gyártott Ford GT szupersportkocsi megjelenése óta. A 2,3 literes EcoBoost motorral és manuális sebességváltóval szerelt Fastback változat gyorsulása 0-100 km/órára 5,8 másodperc. A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét, a közutakon kívül pedig a Versenypálya Alkalmazásokkal javíthatja autója menetdinamikáját. Ez utóbbira jó példa a Rajtautomatika, ami versenykörülmények közt a lehető legjobb startot garantálja. A Mustang-pilótára kanyarodás közben 0,97 G értékű centrifugális erő hat.


– Az új Ford Mustang boszorkányos gyorsasággal rajtol, és valósággal az ülésbe préseli az embert – s akkor még nem beszéltünk a borzongató motorhangról – ígéri Hermann Salenbauch, a Mustang termékcsalád-igazgatója. “De a Mustang nemcsak az egyenes pályaszakaszokon gyors, úgyhogy a vezetése kellemesen izgalmas élményeket tartogat az európai autósok számára.”

A vadonatúj Ford Mustang nagy teljesítményű motorjaihoz az európai piacon alapáron jár a teljesítménynövelő csomag, ami a nagy sebességű autózáshoz szükséges fokozott fékteljesítményt és hatékonyabb hűtést kínál. A kifinomult futómű- és karosszéria-szerkezet, valamint a fejlett technológia szintén javítja a menetdinamikát, így az autó a Ford Mustang vásárlói által elvárt sportos menetteljesítményt nyújtja.


A középkonzolon található billenőkapcsolókkal aktiválható Választható Üzemmódok Normál, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállításai áthangolják az AdvanceTrac elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat, az automata sebességváltó fokozatváltási programját és a kormánymű áttételeit. A Választható Erősségű Elektromos Szervokormány segítségével a vezető választhat a Normál, a Comfort és a Sport kormányzási erők és kormányérzetek közül. Hogy a vezető a lehető legtöbbet hozhassa ki autójából, a Ford Mustang

Versenypálya Alkalmazásokat is kínál; a kormánykerékről kapcsolható és a műszeregységben kijelzett funkciók közt szerepel a gyorsulásmérő, a gyorsulási idő mérése és a lassulásmérő is; ez utóbbi egy előre beállított sebességről lassítva méri a fékezéshez szükséges időt és a féktávot. Az 5,0 literes V8-as motorral és kézi kapcsolású sebességváltóval szerelt változatok Rajtautomatikája teljesen lenyomott gázpedál mellett is egy előre beállított (3000-4500 1/perc) tartományban tartja a motor fordulatszámát. A kuplungpedál felengedésekor a forgatónyomaték kontrolláltan jut el a hátsó kerekekhez, így a hajtóerő maximálisan érvényesül.


Ugyancsak az 5,0 literes V8-as változathoz rendelhető meg az elektronikus Fékkörlezárás is, ami csak az első fékekre hat, hogy a vezető bemelegíthesse a hátsó gumiabroncsokat. A Ford Mustang független első-hátsó felfüggesztése sportos menetdinamikát és kényelmes gördülést biztosít; az integral link rendszerű hátsó futómű optimalizálja a rugózási kényelmet és az útfogást, az összeülés-gátló geometriájú első MacPherson rugóstagok pedig megakadályozzák, hogy a nagyméretű, hatékony fékek használata rontsa a kormányérzetet.

A karosszériaszerkezet 28 százalékkal merevebb az előző generációs Mustang felépítményénél. A hatékony és precíz irányíthatóság érdekében a súlyelosztás is kiváló: az 5,0 literes V8-as változat tömegének 54 százaléka jut az első kerekekre, a 2,3 literes EcoBoost változat esetében pedig ez az arány 53 százalék. A tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült a motorháztető és első sárvédő, valamint a futómű, a váltómű és fékrendszer számos eleme. A karosszéria merevségét – és ezzel együtt a vezetési élményt és a biztonságot – nagy szakítószilárdságú acél alkalmazásával, valamint lézeres hegesztéssel és hidroformázási technológiával növelték a tervezők.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....
2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....