Toyota C-HR

Vadonatúj, konnektoros csúcsverziót kapott a Toyota C-HR

2024.03.06.

A vadonatúj Priustól átvett plug-in hibrid hajtáslánccal erősíti kínálatát a Toyota C-HR. A modern erőforrás jól harmonizál a futurisztikus kompakt szabadidőjármű személyiségével.

Alig több mint negyedévvel a C-HR piaci bevezetését követően fontos újdonsággal bővíti alsó-középkategóriás crossoverének palettáját. A hálózatról tölthető hibrid (PHEV) hajtáslánc nem meglepetés, a Toyota már a modell világpremierjén beharangozta annak érkezését.

A belső égésű komponens egy kétliteres, soros négyhengeres benzinmotor 152 lóerős csúcsteljesítménnyel, míg a villanymotor egy 120 kW (163 LE) maximális teljesítményű egység. Mindkét erőforrás az első kerekeket hajtja, akár együtt, akár külön-külön. A rendszerteljesítmény 164 kW (223 LE), ami 7,4 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-100 km/órára.

A különösen áramvonalas Prius Plug-in fedélzetén 69 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosító hajtáslánc az aerodinamikai szempontból puszta formátumánál fogva kevésbé kedvező adottságokkal bíró C-HR alig valamivel kevesebb: 66 kilométert tud megtenni a Priuséval azonos, 13,6 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag egyszeri feltöltésével. A teljes feltöltés a 6,6 kW-os fedélzeti töltővel, háromfázisú áramforrásról, fali töltőbox használata esetén 2,5 órát vesz igénybe. Az autóhoz alapfelszerelésként jár az a Mode 2 töltőkábel, amellyel szokványos háztartási aljzatról is tölthető az akkumulátor.

A Priuséval csaknem megegyező hatótávolság jól szemlélteti, milyen rendkívüli hatékonysággal dolgozik a vezérlés, illetve milyen magas hatásfokon üzemelnek a hajtáslánc komponensei. Kulcsszerepet játszanak ebben a prediktív fogyasztáscsökkentő rendszer elemei: a geofencing funkció, amely a betáplált útvonalat elemezve előre takarékoskodik az elektromos energiával azokra a szakaszokra, ahol előnyösebben tud tisztán villanymotorral haladni. A három fokozatban szabályozható regeneratív fékrendszer akár a teljes fékerő 80%-át képes elektromotorral, az üzemi fékek használata nélkül elérni, ilyenkor nagy teljesítménnyel töltve az akkumulátort.

A C-HR PHEV alapértelmezésben tisztán elektromos üzemben indul el, és egészen addig így is halad, amíg a feltételek azt lehetővé teszik. További három üzemmód áll a vezető rendelkezésére: az automatikus, ahol a hibrid és a zéró kibocsátású üzemet váltogatja a vezérlés; a hibrid, ahol a rendszer ügyel arra, hogy ne csökkenjen az akkumulátor kapacitása (ez az üzemmód akár automatikusan, egy adott töltöttségi szint elérésekor is aktiválható.) Az utolsó lehetséges üzemmód az akkumulátor töltése, ahol a belső égésű motor nem csak a kerekeket hajtja, de a villanymotoron keresztül áramot is fejleszt.

A szabványos üzemanyag-fogyasztás 0,9 liter 100 kilométeren, a széndioxid-kibocsátás mindössze 19 gramm kilométerenként – ezek a WLTP norma szerint mért, vegyes üzemű értékek. A modern hibridek használata azonban nem csak a takarékosságról szól: a mérnökök a hajtáslánc optimalizálásával akár 500/perccel csökkentették a belső égésű motor fordulatszámát, ami még takarékosabbá, valamint – a hatékony rezgés- és zajcsillapítással együtt – csendesebbé és kifinomultabbá tették a crossover működését.

A plug-in hibrid modell a megváltozott tömegeloszlás miatt módosított futóműelemeket kapott: elöl kiegészítő lengéscsillapító, hátul megerősített felfüggesztés biztosítja a fokozott szerkezeti merevséget és a kedvező vezethetőséget.

Az új generációs akkumulátor nagy energiasűrűségének köszönhetően a mérnökök ugyanúgy a padló alatt tudták elhelyezni az energiatároló csomagot: ez egyrészt mélyebb tömegközéppontot eredményez, másrészt így sem az utastér, sem a csomagtartó kapacitása nem szenved csorbát.

A Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 ugyanazokat a nagyteljesítményű fékeket kapta meg, mint a C-HR 200 AWD összkerékhajtású öntöltő hibrid verzió, míg a keréktárcsák ugyanúgy 20 colosak, mint a dinamikus hangvételű GR Sport variáns esetében. A további alapértelmezett felszereltségi tételek között említést érdemel a panoráma-üvegtető, a head-up kijelző és a 12,3 colos digitális műszeregység. Szintén hiánytalan a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek arzenálja.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.08.31
A toplistát teljes egészében német prémiummárkák uralják, megközelítőleg 39 és 60 millió forint....
2024.08.31
Bringázás jogokkal, kötelességekkel, esetleg büntetéssel. ..
2024.08.31
Egy baleset miatt kidőlt fa ráesett egy nőre és lányára szombat délután Budapest 14. kerületében, a....
2024.08.31
A második generációs Ford GT és számos más Ford modell megálmodója, Todd Willing lesz az amerikai....
2024.08.31
Az első futamot a pole pozícióból rajtolva megnyerte, majd a második viadalon harmadik lett a....
2024.08.31
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Olasz Nagydíj szombati....
2024.08.31
Az új verzió lesz a francia márka kínálatának csúcsán - míg a C5 X-et sem cserélik le.  ..
2024.08.31
A BMW M Visionary Materials Seat elnevezésű sportülés-koncepció ökológiai lábnyoma 90 százalékkal....
2024.08.31
A baleset a Nyíregyháza felé vezető oldalon, Kál térségében történt – írta az Országos....
2024.08.31
Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb köridőt pénteken a Forma-1-es Olasz Nagydíj második....