Porsche

Az év első kilenc hónapjában a Macan eladásai vitték a hátukon a Porschét, mintegy 64 783 eladott példánnyal. Azonban a részvényesek számára tartott harmadik negyedéves hívás során Dr. Jochen Breckner elmondta, hogy 2026 várhatóan végleg elköszönünk a mostani Macantól, amit várhatóan év végéig kínálaton tartanak és reményeik szerint lesz akkora raktárkészlet, hogy még 2027-ben is elérhető legyen bizonyos piacokon. Ekkor váltanak a második generációra, amit már elsősorban elektromos modellnek szánnak, azonban másodsorban elérhető leszek PHEV és belsőégésű motoros változatként is.

Breckner azt is elárulta, hogy 2028-ra szeretnének egy kiegyensúlyozottabb modellpalettát, ami megalapozza a jövőbeli stabilitásukat még a villanyos átállás mellett is. Három letakart autóról is mutattak a részvényeseknek. Ezek között lesz egy új B kategóriás SUV, amely kategóriában eddig még nem volt jelen a Porsche, ám látva a Volkswagen törekvéseit, hogy egy megfizethető villanyossal lépjenek piacra, nem is annyira elrugaszkodott ötlet. Noha a Porsche ICE és PHEV hajtásláncokat ígér ennek a kisautó kategóriás modellnek.

Azt is megerősítették, hogy a 718 modellcsalád tetején továbbra is egy belsőégésű motoros változat csücsül majd, illetve érkezik egy új felső-középkategóriás SUV-juk belsőégésű motoros és PHEV hajtásláncokkal. Eddig ez a Macan volt, ám abból elektromos is lesz, így ezzel is egy teljesen új modellre utalhatnak. Ezt egy másik slide is megerősíti, ahol a Macan mellett egy új sziluett is feltűnik a Lifestyle kategóriában. Illetve egy presztízs modell is, szintén SUV génekkel. Izgalmas lesz megfigyelni, hogy merre halad a világ legjobb sportautó gyártója, aki ma már legalább ennyire tényező a luxus autók szegmensében is. Illetve mindenki árgus szemekkel figyeli, hogy mit kezdenek az ikonikus 911-es modellcsaláddal, és hogy sikerül átültetni a világ legünnepeltebb sportautóját a villanyos korszakba.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!