Forma-1

A Nemzetközi Automobil-szövetség a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén, Silverstone-ban leplezte le a 2022-es Forma-1-es versenyautó prototípust, amelyet egy független tervezőcsapat készített az FIA megbízásából, szemléltetési célokra. Fontos tudni, hogy ez a szélcsatornában tervezett autó teljesen megfelel a jövő évi szabályoknak, de a csapatok autói természetesen máshogy is kinézhetnek majd, amikor jövő télen bemutatkoznak majd.

Az új szabályok kialakításánál a fő cél az előzések megkönnyítése volt, ezért a leszorítóerő nagyobb részét biztosítja a diffúzor és a talaj-kölcsönhatás által termelt alsó szívóerő, mint korábban. Egy mai Forma-1-es autó elveszti a leszorítóereje 35 százalékát, ha három autónyi távolságból követ egy másikat, és 47 százalékát, ha egy autónyi távolságból (ahonnét az előzéseket szokták kezdeni). Ezzel szemben a 2022-es autó csak 4, illetve 18 százalékot veszít majd a leszorítóerőből ezekben a helyzetekben, így az autók sokkal közelebbről tudják majd egymást követni.

Szintén újdonság, hogy a 13 colos kerekeket 18 colosakra cserélik, a küllőknél fedőlemez csökkenti majd a légellenállást. Az első szárny méretét megnövelik, oldalra felhajló széleivel a formája az Indycar autókéra emlékeztet, de az ívelt hátsó szárny is nagyon másképp néz ki, mint a mai autókon.

Az 1,6-os hibrid V6-os motorok maradnak, de az üzemanyagok biokomponens-arányát 5,75-ről 10 százalékra emelik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!