Autobahn
Jól ismert tény, hogy Németországban az autópályarendszer olyan szakaszokat is tartalmaz, amelyeken nincs sebességkorlátozás. Ezeken jellemzően kisebb a forgalom, és több lehetőség van arra, hogy a sofőrök száguldjanak autóikkal. Ez a híres közlekedésbiztonsági intézkedés a német autópályákat turisztikai attrakcióvá tette.
Vettel az Auto Motor und Sportnak adott interjújában kifejtette: „Nem személyes érzelmekről van szó. Fontos a nagy képet nézni. A sebességkorlátozás csaknem kétmillió tonna CO2 kibocsátást takarítana meg. És ez egy kicsit biztonságosabbá is tenné az utakat. Németországban vannak olyan balesetek, amelyek csak azért történnek, mert nincs sebességkorlátozásunk. Ha csak egyetlen ember életét mented meg, akkor ez nem lehet probléma. ”
Vettel szerint szintén a sebességkorlátozás bevezetése mellett szól, hogy Németországban van néhány a világ legjobb versenypályái közül, amelyek nyitottak a nagyközönség számára is. A sebességkorlátozás bevezetése minden bizonnyal segítene ezeken a pályákon is, hiszen így már valóban csak a különböző "ringeken" lehetne száguldozni.
Nemrég egyébként a Daimler és a VW vezetői is megszólaltak a sebességkorlátozás ügyében, de ők a pilótával ellentétben nem támogatják a limit bevezetését.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!