Opel

Vezettük a legújabb Opelt

2017.06.01.

Alig pár hónappal, hogy a PSA megvásárolta az Opelt, már vezethettük is az első francia Opelt. Persze, az együttműködés gyökerei mélyebbre nyúlnak, a közös platformra épített kisautó tervezése jó pár évvel ezelőtt megkezdődött.

Ugyan Opel embléma feszít rajta és a legújabb villámos dizájnt követi, a Crossland X valójában egy Peugeot 2008. Ugyanarra a moduláris PF1 platformra épül, mint az és amire a következő Citroen C3 Picasso fog. A motorfedelet felnyitva szembetűnnek a PSA-logók, GM felirat alig pár alkatrészen van, a dízelmotor sem magyar, viszont a vezérlőelektronika a magyarországi Bosch terméke. Vezetni pont olyan jó, mint amilyen a 2008-ast, futóműve stabil (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros), a keskeny nyomtáv és a magasabb építés ellenére jól fekszi az utat, határhelyzetben sem lehet kihozni a sodrából, az ESP finoman és határozottan segít be. Az automatikus váltó kézzel is kapcsolható, a benzines modell váltója kissé darabosan, a dízelé viszonylag finoman dolgozik. Fékjei erősek, elöl és hátul tárcsák lassítják.

Családban marad

Sokan kérdezhetik, hogy miért kellett a Mokka X mellé még egy B-kategóriás szabadidő-autó? A márka marketingesei szerint a Meriva utódjának tekintett Crossland X praktikusabb, tágasabb, modernebb, trendi és urbánusabb. Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb. Az A oszlop sokat kitakar a kilátásból.

Innovációk sora

Olyan innovációkat kínál a Crossland X, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre a teljesen LED-es fényszóró, a lapkára vetített kijelző (a menetsebességet, a limitet, a sebességhatárolós adaptív sebességszabályozó beállításait és a navigációs információkat a vezető közvetlen látóterében mutatja), a 180 fokos panoráma-tolatókamera, a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó asszisztens, a figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, a sávtartó és a sebességhatárra figyelmeztető asszisztens, az elfáradási figyelmeztetés és a holttér-figyelmeztetés. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az OnStar a WLAN-hotspottal. Utóbbi a szokásos szolgáltatások (vészhívás, navigálás, tudakozó, online diagnosztika) mellett a szállodafoglalásban és szabad parkolóhely-keresésben is segít.

Praktikus és színes

Hossza 4212 milliméter, szélessége (behajtott külső tükrökkel) 1825, magassága 1605, tengelytávla 2604 milliméter, az Adamhoz hasonlóan különböző színben választhatja a tetőt a vevő.

Az 520 literes poggyásztér kifejezetten jónak számít ebben a szegmensben, a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra a 60:40 százalékban osztott ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X - ez azonban feláras tétel és mintegy 20-25 kilogrammal növeli meg a jármű tömegét. Hátratolva is 410 liter áll a rendelkezésünkre, teljesen lefektetett hátsó üléssel 1255 liternyire nő a rakodótér.

Gazdag felszereltség

Széria az Opel Crossland X-ben a Radio R 4.0 rádió, USB-csatlakozóval, Bluetooth-audiostreaminggel, kihangosítóval és hangvezérléssel. A Radio R 4.0 IntelliLink és a Navi 5.0 IntelliLink akár öthüvelykes színes érintőképernyője tökéletesen integrálja az okostelefont, Apple CarPlay és Android Auto útján. Az erre alkalmas mobiltelefont induktívan, vezeték nélkül tölti fel.

A Crossland X már rendelhető a hazai kereskedésekben, a gyártását május 2-án kezdték meg az Opel zaragozai gyárában. Egyelőre fapados változatban nem választható, a második felszereltségű Enjoy modell alapára 4,14 millió forint (ebből már levontuk a kezdeti, 300 ezer forintos bevezetőárat)..

Korszerű motorokkal érkezik

 Az Opel Crossland X korszerű hajtóművekkel lép színre, valamennyi háromhengeres benzinese, illetve négyhengeres dízelje modern, alumíniumépítésű konstrukció. Az alap-benzinest kivéve mindegyik közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltéses. Összesen ötféle motor közül lehet választani. Hozzájárul a hatékonysághoz az optimalizált súrlódású, öt- és hatfokozatú manuális, illetve hatfokozatú automatikus váltómű is.

Az alap-benzines az 1,2 literes motor, amelynek teljesítménye 60 kW/81 LE A közvetlen befecskendezésű 1.2 Turbo háromféle kivitelben választható. Az Ecotec változathoz csökkentett súrlódású ötfokozatú sebességváltó jár, teljesítménye 81 kW/110 LE. Ugyanilyen erős a feltöltött háromhengeres 1.2 es hatfokozatú automatával. Mindkettő már 1500-as fordulatszámon leadja 205 newtonméteres nyomatékmaximumát, amelynek 95 százaléka végig rendelkezésre áll a 3500/percig tartó, gyakran használt tartományban. Automatával azonban nem túl takarékos az autó, a kimerítő proseccói hegyekkel tarkított túra során 9,1 liter/ 100 kilométeres átlagost mértünk. Ennél takarékosabbnak bizonyult kézi sebességváltóval és barátságosabb útviszonyok mellett tesztelt legerősebb benzines. Az 1.2 Turbo – 96 kW/130 LE –, tekintélyes, 230 newtonméteres nyomatékmaximuma már percenként 1750-es fordulattól elérhető, a közel 100 kilométeres szakaszon mért fogyasztása pedig 7,3 literre alakult. Hatfokozatú sebességváltójával 9,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 206 kilométer/órás csúcssebességet ér el.

A benzinesek mellett három turbódízel áll rendelkezésre (mindegyik Ad Blue folyadékot is használ). Az 1.6 Diesel teljesítménye 73 kW/99 LE, legnagyobb nyomatéka 254 newtonméter. Van ennek egy Ecotec változata is, amely 3,6-3,7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást ígér. Mi a legerősebb öngyulladóst, a 88 kW/120 LE teljesítményű kivitelt tettük próbára. 300 newtonméteres nyomatékcsúcsa könnyedén mozgatta a kis Opelt, sportos vezetés mellett sem fogyasztott többet 4,3 liter gázolajnál (sík terepen) 100 kilométerenként. Manuális, hatfokozatú sebességváltóval az Opel Crossland X 1.6 Diesel 10,5 másodperc alatt sprintel 80 kilométer/óráról 120-ra, és megfutja a 187 kilométer/órát.

Biró Csongor

www.jarmuipar.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..