Bemutató

„Világmotor” debütál a Nissan Qashqaiban

2018.11.30.

A Nissan a napokban mutatta be új benzines erőforrását. A Qashqaiban bemutatkozó motor több autógyár közös gyermeke, így a jövőben számos más márka modelljének gépteteje alatt is találkozhatunk majd vele.

Rendhagyó „ráncfelvarrásnak” lehetett részese nemrégiben az autós szakmai plénum. A szokásoktól eltérően, ugyanis most nem az optikai modernizálás kapott teret a Nissan Qashqai meghirdetett sajtótájékoztatóján, hanem az autó hajtáslánca.

Az elmúlt időszakban a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályok és WLTP mérési rendszer bevezetése alaposan felkorbácsolta a motorgyártás látszólagos állóvizét. Ennek hatására az utóbbi időben az autógyártók számos átdolgozott erőforrással vagy teljesen új fejlesztésű motorokkal jelentek meg a piacon.

Az automataváltós hajtáslánccal a 160 lóerős motor 9,9 másodperc alatt éri el a 100 Km/órát, a vége pedig 198 km/óra

A Nissan-Renault- Mitsubishi Alliance szövetséghez csatlakozó Daimler együttesen tervezték meg az új erőforrást, melynek hozadékaként a jövőben az említett márkákhoz tartozó modellekben is találkozhatunk majd az erőművekkel. Az új motor a Nissan az egyik legfontosabb modelljében a Qashqaiban debütált, ami a korábbi 1.2 és 1.6 hajtóműveit váltja a széria kínálatában, és a dízel választék is átalakul. Ez utóbbiban az 1.5 dCi teljesen új mutációban dCi 115 néven lesz majd megtalálható, míg az 1.6-os gázolajos eltűnik a szortimentből. Utódja egy 1.75 literes változat lesz a hírek szerint. A hároméves fejlesztési időszak alatt összesen 40 ezer tesztet és szimulációt valamint 300 ezer kilométeren keresztül nyúzták a most bemutatott új benzines erőforrást.

A teszt nap motorja az 1.33 literes DIG-T volt, miből mi az erősebbik verziót próbálhattuk ki automata váltóval. Egyébként motor kétféle 140 és 160 lóerős teljesítményszintekkel lesz majd kapható, amik különböző hajtáslánc konfigurációban lesznek elérhetők. A kisebbikhez csak hatfokozatú kézi, míg az erősebbikhez a kézi mellett egy hétsebességes duplakuplungos DCT (olajban futó tengelykapcsoló) automataváltó is választható, ami szintén egy újdonság nemcsak a hajtásláncban, hanem a márka kínálatában is.

A Nissan a  Mercedes-szel együtt 1 millió motor gyártását és eladását tervezi évente

A debütáló motorban számos innovatív megoldást alkalmaztak, mint például a hengerfalak felület kezelését. Ezt az acélpermet-szórásos úgynevezett DLC megoldást a GT-R-nél alkalmazták először, és ez a technológia vándorolt át most az új fejlesztésű erőforrásba is. A motor több eleménél is javítottak a súrlódáson, és az egyes részegységek hőelvezetésén is javítottak. Delta alakú hengerfejet terveztek, aminek kilalakításának köszönhetően tökéletesebb égést értek el. Változott a befecskendezés helye  és üzemi nyomása is. Ez utóbbi 250 barra nőt a korábbi 200 baros nyomással szemben. A számos új megoldásnak eredményeként erősebb és nem utolsó sorban könnyebb lett a “mostani szerkezet” az elődmotorhoz képest, és természetesen ez a rendszer is megkapta a maga benzin-részecskeszűrőjét. Ez úgy semmisíti meg a részecskéket a kipufogógázban, hogy megfogja azokat egy mikroporózus méhsejt szerkezetben, továbbá az egység rendszeres időközönként automatikusan regenerálásra kerül.

Az importőr prognózisa szerint 80 százalékos lesz a benzinmotoros arány

Egy gyors összehasonlításban a korábbi 1.6 literes 163 lóerős benzineshez képest, ugyan 3 lóerővel kisebb a teljesítmény, de van cserébe 20 Nm nyomatéknövekedés (270Nm automataváltóval), kisebb károsanyag-kibocsátás mínusz 13 g/km (121 g/km) és nem utolsó sorban fél literrel kedvezőbb lett a fogyasztási érték. A gyári passzus szerint 5.4 l/100 km (automata) a norma, mi vegyes használatban 6.5 liter mértünk. Viszont azonnal szerelembe lehet esni az autóval, ugyanis rendkívül elasztikus, már alacsony fordulatszámon is találunk megfelelő nyomatékot. Az új váltómű pedig hibátlanul illeszkedik a hajtásláncba.

Az automataváltósért 625 ezer forintot kell fizetni, de megéri az árát, kár, hogy a kisebb telejsítményűnél ez nem opció

A flottában most nem volt gázolajos verzió, így, ahogy fentebb már említettük a kínálatban egy teljesen átdolgozott dízeles találunk. Az új keresztlevéllel ellátott motor, immáron SCR katalizátorral és Ad-Blue segédlettel teljesíti a szabályokat.

Egyelőre rossz hír, hogy a Qashqai portfóliójában nem találunk összkerékmeghajtást. A hírek szerint azonban ez a hajtáslánc a későbbiekben debütáló 1.75 literes 150 lóerős és 340 Nm métert abszolváló szintén dízeleshez lesz majd választható.

Egyelőre csak fronthajtásos változatba szerethetünk bele

A „géptető fölött” is volt újdonság a Nissan szakmai napján. Ugyanis megújult a NissanConnect infotaiment rendszere. Noha a kezelőfelület nem növekedett, cserébe sokkal felhasználóbb barát lett. A Tom Tom alapokat használó berendezés számos új szolgáltatást nyújt. A teljesség igénye nélkül, olyan funkciókat érhetünk el rajta, mint a hangvezérlés (magyar nyelven is) teljes testre szabás vagy a tükrözés.

A megújult NissanConnect  egyszerűbb kezelőfelülettel számos új szolgáltatással bővült

A Door to door  Apple Store-ból és a Google Play-ből elérhető alkalmazás letöltésével elérhetjük okostelefonunkon is az új NissanConnect összes funkcióját. Így lehetővé válik, hogy akár előző nap megtervezzük az uticélunkat, amit aztán átküldünk az autónknak és már mehetünk is. A Tom Tom prémium forgalominformációknak köszönhetően valós idejű közlekedési helyzetképet kapunk és ennek ismeretében tervezhetjük meg aktuális útvonalunkat. Jó hír a feledékenyeknek, hogy a menüben megtalálható a Saját jármű keresése funkció is, melynek segítségével mindig megtalálják majd féltve őrzött kincsüket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....