Toyota Motor Company

A villanyautózás egyik legnagyobb problémáját készül megoldani a Toyota

2022.11.22.

Hamarosan levehetjük a napirendről az elektromobilitással kapcsolatos ellenvetések egyikét: egy beszállítójával együttműködve a Toyota azon dolgozik, hogy fenntarthatóvá, körkörössé tegye az akkumulátorok gyártását.

Az akkumulátoros elektromos járművek használatuk során egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagokat, az akkumulátorok gyártása ellenben komoly terhet ró a környezetre, a nyersanyagok kitermelésétől kezdve azok feldolgozásáig. Ennek a fázisnak az ökológiai lábnyomát kívánja radikális mértékben csökkenteni a Toyota egy olyan újszerű eljárással, amely teljes körű megoldást nyújthat az élettartamuk végére ért akkumulátorok felelősségteljes feldolgozására, a gazdaságba történő visszaforgatásukra.

A projektben a téma elismert szakértője, a Redwood Materials nevű cég tudására és tapasztalatára támaszkodnak. A Redwood évente mintegy 6 GWh összkapacitású, használatból kivont akkumulátort bont elemeire és tisztít meg, hogy aztán azokból az akkumulátorgyártáshoz elengedhetetlen alkatrészeket – mindenekelőtt anódot és katódot – készítsen. Ezzel a kompetenciával felvértezve a Redwood ideális partner a Toyota ambiciózus akkumulátor-ökoszisztémájának a megvalósításához.

Az egyszerű szétszerelésen és újrahasznosításon túl a partnerek egyéb innovatív felhasználási területek azonosítására és megvalósítására törekszenek. Ennek érdekében a beérkezett akkumulátorokat minden elképzelhető szempontból bevizsgálják, és az így nyert adatokat összegezve kielemzik, összevetve azokat a Toyota járművektől lekért információkkal. A Toyota már évekkel ezelőtt megkezdte gépkocsijainak hálózati csatlakoztatását, hogy egy olyan adatáramlást biztosítson, amely megkönnyíti a konstrukciók tartósságának, működésének az elemzését – ezen kívül olyan, váratlan célokra is alkalmas, mint a csapadék mennyiségének valós idejű kijelzése –; ennek az információhalmaznak az akkumulátorok részletes kiértékelésével összevetve olyan tudásra tehet szert az autógyártó, amely lehetővé teszi az akkumulátorrendszerek fejlesztésének és gyártásának az optimalizálását, a rendszerek élettartamának a meghosszabbítását, vagy akár a nyersanyagigény csökkentését.

Miközben a Redwood folyamatosan bővíti feldolgozókapacitását (már 2025-re 100 GWh-nyi éves újrahasznosítással számolnak, ami egymillió villanyautó gyártásához elegendő elektródát jelent), a Toyotától nyert információkkal együtt olyan innovatív folyamatokat dolgoznak ki, amelyek lehetővé teszik, hogy az újrahasznosítást teljes mértékben integrálják az akkumulátorgyártás folyamatába – kezdetben Észak-Amerikában, majd később világszerte.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....