Honda Civic Type R

Noha a legtöbb gyártó teljesítményorientált modellje szép lassan villanyossá változik, a Honda egyelőre büszkén tartja a bástyát, és a kínálatukban egyedülálló módon a Civic Type-R megmaradt kizárólag benzines hot hatch-nek. Hideki Kakinuma, a Type-R projekt jelenlegi vezetője most megerősítette, hogy szeretnék, ha a Type-R modellek a villanyos korszakban is velünk maradnának. „A sportautók fontos részét képezik a Honda történelmének. Type-R nélkül nincs Honda.” – tisztázta, noha hozzátette, hogy az egyre szigorodó kibocsátási normák közepette egyre nehezebb dolguk van, ha sportautó fejlesztésbe kezdenek.

Noha elköszöntünk a Ford RS-ektől, a Peugeot GTi-ktől, a Type-R-ek még velünk maradnak, hiszen Kakinuma szerint a szénsemlegesség eléréséhez nem feltétlenül kell csak a hajtásláncra fókuszálni. „Belsőégésű motoros autóval is el lehet érni a karbonsemlegességet, szóval nem feltétlenül zárnám ki, hogy a következő Type-R modell is benzines lesz. Ugyanakkor a jelenlegi elvárások mellett ez elég bizonytalan. Szerencsére a Type-R-séget nem a hajtáslánc maga határozza meg. Ez egy filozófia a vezetés élvezetéről, aminek sok aspektusa van. Ha másféle hajtáslánccal is el lehet ezt érni, legyen az villanyos vagy bármi más, akkor az büszkén fogjuk Type-R-nek nevezni.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!