interjú

Vinyus emlékére

2020.12.29.

Igazi autómániás volt, aki nem csak vezetett, hanem kreált is, például Sting Ray Corvettet szélesített.

 

Vinyus, Vince Tibor a különleges Corvettel                           

Örök kincs

Mindannyiunknak Vinyus volt, így elsőre nem is kapcsoltam, hogy róla szól a hír: tragikus hirtelenséggel elhunyt Vince Tibor. Sokan ismerték a Speedzone-ról, mániája volt az autó és a zene, mindkettő egész életében elkísérte, ahogy kamerája is. Róla szól és rá emlékezik ez az írás.

„Nekem Stratos kell!” üvöltötte a kis srác, miközben nagyapja nadrágját rángatta. Így mesélt első autós szerelméről Tibi: a helyszín Jesolo, közelebbről a piac, az időpont 1979. A hiszti bejött a nyolcéves Tibi megkapta a távirányítású modellt, amit ma is őriz, ahogy gyűjteményének jóval kisebb darabjait, a legendás Matchboxokat is. Igaz, többségüket saját ízlésére pimpelte, vagyis egyéni festést kapott a Jaguar E-type és a Ford GT 40-es, meg a többi. De nemcsak Made by Lesney modelljei voltak, hiszen gyurmából készített saját gyártásúakat is, forgó kerekekkel, melyeket más kisautókból mentett át.

Vinyus és gyerekkori Stratosa

Bud Spencer után szabadon

Átszellemülten mesélt nagy autós szerelmeiről, melyek között a Lancia Stratos mellett megtalálható a Különben dühbe jövünk című film legendás kerekes főszereplője, a Puma. Szinte elérzékenyült, amikor arról mesélt, hogy a forgatáshoz használt egyik példányt elárverezték, ennek értékét az is növelte, hogy Bud Spencer tényleg vezette. Természetesen ez is szerepelt kívánságlistáján, mely folyamatosan bővült, pedig egyre több lett a megszerzett álomautó. Például a Corvette 2-ik és 3-ik generációja, vagy egy másik történelmi darab, a Pumánál nem kevésbé legendásabb Mercedes 124-es Coupé.

A családi olasz Ezeröcsiben

Már apja ölében kormányzott

Vinyus autóimádata két éves korától datálódik, akkor még csak édesapja ölében markolta a 125-ös Fiat kormányát, és élénken élt benne annak emléke is, mikor nagyapja Opel Rekordjában először lépték át a 100 km/h-ás álomsebességet.

Családi örökségként jutott élete első saját kocsijához, a drapp Zsigulihoz, melyet 18 évesen már maga vezetett az angyalföldi Kilián gimnáziumba, ahol persze sokan irigyelték.

Sikeresen felvételizett az Iparművészeti Egyetemre, közben tehetségét kamatoztatva jutott egy nagyágyúhoz: címkéket tervezett egy italforgalmazó társaságnak, melytől a pénz mellett bónuszként egy 87’-es Camaro-t kapott, ám egy trolival történt frontális ütközés után némileg megrövidült a motorház. Tibi nem sérült meg, a megjavított Chevyt pedig eladta.

Vince Tibor Vinyus következő autója sem volt akármi: az 1994-es fekete Chevy Camaro orrában 3,4 V6-os small block lapult, aztán évekkel később kapott hírt róla: az egyik SpeedZone találkozón mutogatta fotóit egy srác, ekkor derült ki, hogy a gömbölyű szépség nem más, mint Vinyus egykori szerelme.

Előtérben az a bizonyos Vinyus-féle Corvette

Több mint autómánia

Közben volt még jónéhány autója, de igazán lelkesen az életérzést sugalló C3-as Corvette sportkocsijáról mesélt. Ebből kettőt is épített két mágus szerelővel, Norbival és Konival, akik nem ismertek lehetetlen küldetést. Ügyes srácok, de a szürke C3-es Corvette után tényleg kemény fába vágták fejszéjüket: második generációs Corvette-t építettek át, nem is akárhogyan, az autót hosszában kettévágva középen szélesítették meg, hogy aláférjen a Corvette C7-es modell teljes technikája.

Hogy miért? Mert bár az évek múltak, a cél maradt. Ahogy egykor kisfiúként matchboxokat pimpelt,később ezt nagyban és hivatásszerűen űzte. A Speedzone tulajdonosaként minden szenvedélyét megosztotta hasonló érzületű kollégáival, barátaival. Nem beszélve arról a közösségről, amely teljes szívvel és padló gázzal követte a csapatot. Nem véletlenül, hisz Vinyus terveit sokan magukénak érzik: olyan autót akart, amelyik korhű és dögös fazonú, miközben élvezetesen vezethető, viszont biztonságosabb, meg kényelmesebb, vagyis jobb az eredetinél. Ezt csak az érti meg, aki már vezetett Young Timert, vagy Old Timert, mindegyik gyönyörű, viszont minden kanyarmanőver küzdelmes, fékezhetőségük pedig messze elmarad napjaink igényitől.

Díjazott darab volt                                                                            Forrás: Crystalstyling.hu

Told meg a Corvettet

A recept látszólag egyszerű volt: végy egy C2-es Corvette-t, építsd bele a C7-es jóval korszerűbb elektronikáját és szerkezetét. Ok, ez így baromi egyszerű, de ott vannak a méretek, merthogy a C7-es szerkezete jóval terjedelmesebb, ezért a a Corvette StingRay karosszériáját meg kell szélesíteni tíz centiméterrel, így már olyan stabil lesz mint a C7-es, miközben kívülről a legendás sportkocsi karosszériája látható.

Le akalappal a nyerő páros előtt, mely vélhetően egyedülálló. Az olyan részletekről már nem is szólva, mint a hosszában kettéfűrészelt és széltében megtoldott karosszéria, valamint az egyedileg legyártott hátsó üvegek. A sablonok elkészítése sem volt könnyű házi feladat, de megoldották. Az egyedi alváznak köszönhetően szélesebb lett az utastér, melybe már befértek a tágasabb ülések is. A kényelem mellett néhány eredeti designelemmel és egyedi borítással is gazdagodott a Corvette.

A srácok egyébként sem nyeretlen kétévesek, hiszen egy éven át tartó selejtezés után ezer közül beválogatták C3-as Corvette-jüket a 64-es döntőbe, így részt vehettek a Bodensee-ben rendezett Tuningfesztiválon (Tuning Showdown), ahol a kettesével felsorakozott autók párbajoztak, majd három menetet megnyerve 7-ek lettek a világszintű élmezőnyben.

Ahogy Vinyus első Corvette-jében, most is Miles Davis szólt és a zenénél nem kevésbé csodás motorhang.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....
2021.09.17
A járvány miatti kényszerszünet után ismét elindul a fiatal vezetőket továbbképző Ford-tréning. Az....
2021.09.17
Bármit építünk, fontos, hogy ismerjük a leendő felhasználó jellemzőit és igényeit. Így tett az a....
2021.09.17
Túlsúlyos karavánt intettek ki a forgalomból a Pest megyei rendőrök. ..
2021.09.17
Belgiumban a cég minden negyedik munkatársa a tisztán elektromos meghajtású MINI-t választotta, a....
2021.09.17
Az Ioniq 5 után három évvel jöhet a nagy terepjáró az elektromos almárka kínálatába. ..
2021.09.17
Néhány perc különbséggel adott hírt tegnap késő este a katasztrófavédelem két oszlopnak csapódó....
2021.09.16
A vietnami VinFast autógyártó cég szabadalmaztatta a Pininfarina által tervezett modelljét....